Tuffa

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Camilla Anderholm - 27 augusti 2010 18:52

Ja ,herregud !!!!!!!!   augusti 2010 är en månad som jag sent kommer att glömma !!!!   .

Månaden började ju med att vi fick tillträde till vårat nya hem .... nu ska jag inte bli långrandig och dra allt som vi har gjort .... bilder på det kommer då allt är klart , fortfarande är det lite saker här och där som ska göras , så ni får ge er lite till tåls ännu .

Men så mycket kan jag ju säga att det har kännts som jag varit till helvetet och vänt , emellanåt !!!!!!!!!   nu börjar jag sakta kunna röra på mig igen .... har haft ont i precis varenda muskel som finns ..... men som sagt , inge gnäll nu från min sida .

Mitt uppe i allt det här med flytt och renovering så infann sig ju Byskeutställningen , det gjorde riktigt gott att få lämna flyttkartonger och målarburkar över en helg och samla lite nya krafter .


Doremis Kliff Ford .

  


Han står lite konstigt på just den här bilden , men det blir lätt så då matte står och frestar med godbitar framför nosen   



Kliffen slutade på en andra plats i valpklassen , och gissa om jag är nöjd med det .

Kliff´s kritik .

Domare för dagen Kurt Nilsson .

För åldern bra hund som behöver utvecklas .

Goda proportioner.

Tillräcklig bröstkorg .

Kunde ha något bättre vinklar fram .

Tillräcklig bak.

Rör sig instabillt fram.

Tillräcklig bak.

Kunde ha något rakare päls .


Ja , vad ska man säga ... just nu är Kliff krulligare än ett Gotlands får , men jag kommer ihåg en viss busbulle som var precis som ett krulligt Gotlands  får , så vi misströstar inte över det .... rak päls det kommer så småningom , det är jag helt säker på .

Vad som gjorde att det inte vart ett HP var enligt domaren att han fortfarande saknar lite svart pigment under nosen .... men det är ju sånt som kommer med tiden menade han , och ja ... det gör det nog vi tar allt sånt där med ro som tillhör tillväxten ..... jag är kanon nöjd med hur Kliff sköter sig då vi är inne i ringen .

Tuffa ställdes ju också , jag har ju inte ställut ut henne så mycket .... mest beror det på att jag tycker hon hänger med huvudet då hon är inne i ringen , det syns verkligen på en hund om dom gillar det eller inte , och Tuffa har verkligen visat tidigare att hon tycker det är mest pest och pina ..... men tänka sig att just den här helgen så passade det Fröken Fröjd , för hon sprang så fint med högt hållet huvud .  

Tuffa´s kritik.

Domare för dagen : Mia Sandgren .


Feminin tik.

Trevlig helhet.

Huvud med bra bredd.

Önskar något mer utfyllt under ögonen.

Stora öron.

Bra hals och rygglinje.

Bra bredd i bakpartiet.

Välvinklad bak.

Öppen fram .

Bra benstomme.

Fina tassar.

Önskar något stramare muskelkondition.

Rör sig parallellt med bra påskjut.

Det bidde en slät etta för Fröken Fröjd .... men jag lovar att det kändes som betydligt mer , just av den anledningen att hon verkade tycka det var roligt ... jag var så himla glad åt just Tuffa´s resultat .


Men på söndagen då vi skulle göra oss klara för att åka hem igen så ringde mamma som hade varit kattvakt under helgen då vi varit borta , och berättade att ena katten hade smitit ut .... hon hade hoppat från ett sovrumsfönster på andra våningen och draigt iväg .

Förstår paniken som dom kände .... att det skulle hända just då dom var kattvakt , men nu är det ju så att katter lever lite efter egen vilja , så vi anklagar absolut ingen för att det hände .... det hade förmodligen hänt om vi också varit hemma .

Det som gjorde det hela lite jobbigt är ju att vi precis har flyttat , båda katterna är egentligen vana att vara ute , men ingen av dom har varit ute någon gång där vi nu bor ... tanken var ju att vi skulle vänja dom vid omgivningarna här innan vi släppte ut dom , jag hade dagarna innan varit och köpt en sele som vi skulle vara ute med om i , men så långt hann vi aldrig .

Vi hann bara komma hem på kvällen så började mitt letande , jag ljuger inte om jag säger att jag varit ute i princip hela dygnen ... gata upp och gata ner , vi fick flera tips om en svart katt som satt vid en sjö .... jag vet inte hur många gånger jag var där ... men inte en enda katt så långt ögat nådde , det var det som var så konstigt med allt , jag såg fasen inte en enda katt under flera dagar .

Polisen kontaktades så klart och en annons på Blocket , vi har även en förening för övergivna katter där mankan sätta ut efterlysningar så det gjordes också .... Det ringde till och med en kvinna från Ö-vik och berättade att dom hade haft påhälsning i flera dagar av en svart katt .... ja ... nog vore det väl konstigt om det varit Sally , men man vet ju inte .... det är så lätt hänt att dom hoppar upp på en släpvagn eller lastbil och så hamnar dom i fel stad av bara farten , hon mejlade bilder , men det visade sig inte vara Sally .

Vi insåg ju ganska snart Johan och jag att våran Gotlandsresa skulle bli inställd ... tanken var ju att vi skulle hänga med AC och Anneli med familjer till Gotland för lite semestervistelse och avsluta med två-dagarsutställning ... men jag kunde bara inte fara .... tänk om Sally skulle komma hem medans vi var och semestrade på Gotland , jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om hon kom tillbaka och vi inte var hemma .

Under hela den här veckan som hon var borta så gick jag hela tiden och tänkte på alla som skaffar sommarkatter och sedan lämnar dom vind för våg då semester är slut !!!!!!!!!     .....

Hur fan kan dom på ren svenska !!!!!!!!!!!!!   jag har aldrig någonsin varit så orolig som nu då hon var borta , jag har knappt ätit .... utan stryckigt runt som en hemlös själv i hopp om att åtminstone få se en skymt av henne .... det gör mig så rasande och förbannad då jag tänker på alla hemlösa katter som bara lämnas åt sitt öde att klara sig själv .

Men så efter 8 dagar .... i måndagsmorse ...... Kliff var ute på baksidan och drog en morgonkiss ... hör jag något i buskarna .... jag trodde först att jag inbillade mig , men då hon kom springande och tråklade sig igenom staketet så var det på vippen att jag skulle svimma ... känslan av att få hålla henne går inte att beskriva ... vi gick som i ett lyckorus hela dagen både Johan och jag .... jag fick flera gånger gå och titta på henne där hon låg på sängen och sov för att verkligen försäkra mig om att hon verkligen var hemma igen .


Så här trött blir man då man varit på vift i 8 dagar.

  

Lilla Sally .... vi är så glad för att hon kommit hem ... hon sov i två dagar , var knappt uppe och åt ... men vid dom tillfällena då hon var uppe så gick hon konstigt och dom gånger hon åt så kräktes hon .

Jag var i kontakt med vetrinären och dom tycktenog vi skulle komma in med henne ... hon kunde ju ha svalt något som satt fast i tarmarna på henne ... och jag lovar er , då vi äntligen fått hem henne så tänker åtminstone inte jag chansa på att något sitter fast i tarmarna på henne och kanske till slut gör så att hon dör ifrån oss pga av det ....

Det var två långa dagar hos vetten innan det kunde konstateras att hon var väldigt förstoppad , och det var förmodligen därför hon både gick konstigt och kräktes så fort hon åt ... efter att ha fått dropp och lite medicin mot magen så är hon sig själv igen ... och våran plånbok är betydligt tunnare !!!! vet inte hur länge jag har tänkt att jag ska försäkra katterna .... men dom är liksom aldrig sjuk ... och inget brukar hända dom ... så det har bara inte blivit av , eller jag har helt enkelt bara glömt av det .... men efter den här notan kan jag lova att det första jag gjorde då vi kom hem var att försäkra dom båda ... så nu är det äntligen gjort !!!!!!

Ja , det var ett litet livstecken från mig äntligen .... nu ska jag väl kunna få igång den här bloggen igen .... det mesta av renoveringen är ju faktiskt gjort nu och inte behöver jag ränna runt och leta efter försvunna katter mer ... så i fortsättningen så ska det väl inte behöva drja en månad mella inläggen .

Ha det så bra alla !!!!


Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards