Tuffa

Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Rubrik saknas

Av Camilla Anderholm - 24 juli 2010 21:00

Se där !!!  två bloggar samma vecka , DET var inte igår det hände .... har väl inget att berätta egentligen men jag är så vansinnigt utråkad just nu så varför inte plita ner några rader .

Liten odåga !!!!!

  

Kliffen har liksom alltid bara flytit med , han är inte killen som gör så stort väsen ifrån sig , jag vet att jag har berömt honom ett flertal gånger här i bloggen ... om hur lättsam han är och att han liksom känns nästan klar trots att han är så ung .... det har varit otroligt lättsamt att ha haft en valp som varit på det viset .... så nog höjde jag på både det ena ögonbrynet och det andra igår då han helt sonika ställde upp framtassarna på en av bänkarna i köket där katterna äter och tänkte ta sig en ordentlig tugga av deras mat   som om det vore en självklarhet !!!!

Den står ju ändå bara där såg han ut att tänka då jag talade om för honom att så där gör man då rakt inte .

Surtant !!!!! såg han ut att tänka och så knatade han därifrån , nu trodde ju jag i min enfald att vi hade löst det en gång för alla .... han är ju så lättsam och lyssnar så bra jämt   .

Men det hade vi då rakt inte .... idag då jag stod i duschen så hörde jag ett jädra liv ute i köket .... sprang så klart ut från duschen med vattnet droppande om mig för att se Tuffa´s matskål ligga i en miljon bitar utspridd över hela köksgolvet ... och självklart så stod Kliffen mitt uppe i allt och var lagomt stursk , helt plötsligt så kom nog han ihåg vårat samtal från igår då matte visade med tydlighet att man inte skulle äta från bänkarna !!!!!!!!

Det fick bli en ny skopa ovett för buskillen om att man inte äter från bänkarna och för att vara på den säkra sidan nu då han lämnas ensam hemma så blir det till att sätta kompostgaller till köket , för jag misstänker skarpt att han skulle ila som en oljad blixt in till kattmaten så fort vi satt våra fötter utanför dörren .

  

Den lilla odågan , fast i ärlighetens namn så tycker jag det är ett sundhetstecken att han faktiskt gör något rackartyg .... det hör ju liksom till ändå , så för att det inte ska bli till en ful ovana så sätter vi för ingången till köket och så hoppas jag han glömmer bort att det står kattmat däruppe och frestar .

  

Tuffa som har badat igen   även om det inte har varit någon vidare värme i luften idag så tog vi med oss Tuffa och for och badade .... det är ju liksom det hon gillar allra mest upp och ner i vattnet flyger hon och då spelar det ingen som helst roll att hon är helt ensam .... hon faller som i trance nästan då hon kommer i kontakt med vatten och då behövs ingen kompis enligt henne .

Kliffen han fick egen tid i skogen innan .

Oftas då man ska ut på äventyr så tar man ju med båda två ... men idag så tog vi med en och en ... lite egen tid utan att någon annan inkräktar på matte och husse det kan väl aldrig vara fel , jag tror det uppskattades av båda två .

Framför allt är det väldigt nyttigt för Kliff att få ströva runt på egen hand , han är ju van att oftast ha en till hund med sig , så det är nyttigt för honom att ströva runt helt ensam .

Tror det får bli något liknande imorrn också faktist , var och en på en skosgtur det blir nog bra det .

Själv önskar jag lite mer värme i luften tills imorrn än vad vi haft idag och så är det hög tid till att börja packa insåg jag idag ... shit ... det är endast en vecka kvar !!!!!!!!

Tjing tjing   

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

24 juli 2010 23:12

hallå!
men nu tror jag att frun tar till alla desperata knep för att slippa packa......en till blogg!!!!!!!
du har väl inte förträngt att det ligger en Bysketripp och en Gotlandsresa mitt i alltihopa oxå??
Packa människa, du gör dina kamrater till nervvrak, snart måste vi ha krismöte ;0)
Kliff, buspojken......i vattnet går fiskarna vet du väl ;0)
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bamse

25 juli 2010 13:56

Hej ja där kom ju lite bus från Kliffen.Jag hade oxå satt kompostgaller för så inte skålar går isönder och det sker en olycka med skärvorna.Det är nog skönt för dom och få lite egen tid oxå.Packa lugnt nu.Många Bamse kramar

 
Stina

Stina

26 juli 2010 01:15

Fårstår helt när du skriver "klar på en gång". Har ju släkten Falcon här hemma. Han är i stort precis samma hund som jag hämtade hem vid 9 veckors ålder!! Lite större bara. ;)
Näe..gonatt heter det nog för länge sen nu... Kram och GODNATT då!!

http://csa.bloggplatsen.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

27 juli 2010 15:03

Haha, ja nog hittar de på rackartyg ibland! Troya hade öppnat ryggsäcken jag glömt framme i hallen då vi var borta i lördagskväll, o tuggat i sig 3 (!) st godispåsar! grrrr, morr!!!
Men så länge de inte förstör så är det ingen fara, ju...
Visst är det nyttigt för dem med egentid, dels att man då kan ägna dem lite extra träning enskilt oxå!
Härliga bilder som vanligt :)
Ha d gott!

http://www.troya.zoomin.se

 
Emelie

Emelie

27 juli 2010 18:38

Glömma bort??????? Tror nog inte de ja ;-). Visst är bus ett sundhetstecken :-)! Lycka till me packningen...tråkigt jobb men de måste ju göras. Kram på er!

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

27 juli 2010 21:11

Hallå

Håller helt med fru Uppfeldt...börja packa människa !!! Krismötet blir tydligen av...tidigare än vad vi tänkt, AC !

Kul att läsa att även Kliffen gör lite hyss ibland...Manne han går hårt åt i trädgården...hussen blir tokig *asg*
Men inne hittar han aldrig på nått bus - en riktig ängel är vad han är :D

Se så...nu till packlådorna !
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

4 augusti 2010 10:28

Försöker tänka mig hur mycket sand Tuffa hade i pälsen efter bad + sandstrand ;-)

//Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Heléne

Heléne

6 augusti 2010 07:49

Härligt med lite bus och rackartyg av lille Kliff, hi hi hi:=)Det är nyttigt med egentid, de försöker vi ge våra också emellanåt också, tyvärr blir det mer sällan när vi arbetar, men bättre en gång än......
Må så gott och lycka till med flytten:=)
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards