Tuffa

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Alfta

Av Camilla Anderholm - 22 juli 2010 20:20

Igår då dottern var hemma på en blixtvisit så tyckte jag mig höra en lite besk kommentar ....     Det är ju ingen idé att läsa din blogg för du uppdaterar den ju aldrig !!!!   nä , det har hon helt rätt i .... nu skulle man ju kunna tro att jag står med huvudet i en flyttkartong eftersom det är endast 9 dagar kvar tills vi får nycklarna till vårat nya hem !!! ..... men ICKE !!!!!!! sa Nicke .... tänk om det vore så bra ... men å andra sidan jobbar jag som bäst då det är kniven mot strupen liksom , så än så länge är jag väl hyfsat lugn faktiskt .

Såg sist jag skrev att vi hade varit och badat .... och eftersom värmen har fortsatt så har vi varit iväg låtit vovvarna bada ännu mer ... jag är en av dom största badkrukor som finns , så det finns inga som helst planer på att jag ska ta mig ett dopp trorts att det är så varmt så luften liksom dallrar .

Men Johan offrade sig och badade med dom , och som jag önskat att jag haft kameran med mig igår då Tuffa formligen slänger sig från bryggan och totalt försvinner under vattnet    hon är ju bara för skön egentligen .... kommer upp till ytan och det sprutar vatten om henne åt alla håll och kanter .

Inte taget igår då ... men en badbild iallafall .

Kliffen han börjar också gilla vatten , han går i självmant och försöker hänga på då Tuffa plaskar runt .

Ja , Kliffen ja ... som var iväg på utställning i lördags ... jisses vilken het tillställning det var .... som tur är så hade AC med sig ett parasol annars vette sjutton hur det hade gått .... iofs så kunde man duscha av hundarna i en slang så nog hade dom klarat sig men nog blir man lite orolig då det är så sjukt varmt som det var då .

Jo , det fanns visst skuldror där ;).

Och så framför domaren som för dagen hette   

 Eva Borg-Liljekvist  

Lite spring .

Kliff´s kritik .

Nätt hane med maskulin mask.

Huvud med bra propotioner.

Acc stop.

Tillräcklig hals .

I dag lite lätt överbyggd.

Goda propotioner.

Bra benstomme.

Acc vinklar.

Rör sig typiskt för åldern.

Valppäls.

2:pris i valpklass.

Det där med valppäls ... ja vad ska man säga ... han är krulligare än ett får just nu så det är helt korrekt   tycker att hon har träffat rätt på det mesta faktiskt och vi fick se oss besegrad av Calfridas Olympic Oline Ojoff-Joff .

Sedan var det Hubbe´s tur som vann sin klass och fick HP .

Hubbe och matte .

Och så Hubbe framför domaren .

Och sist men inte minst så var det Aston´s tur .

   

   

Som sagt det var sjukt varmt ... och tro på fasen att dom får ropa ut att det sitter hundar i bilarna som inte alls mår bra !!!!!!!!     nog borde man väl slippa höra sånt då man är på en utställning kan man tycka , men inte då !!!

Man blir så förbannad och upprörd varje gång , det är ju rent utav livsfarligt .

Så där ja , ett livstecken från mig i denna värme ... nästa gång så har vi förhoppningsvis kommit igång ordentligt med renovering och flytt , ska ta lite bilder så ni får se hur det blir .



 
 
Anneli

Anneli

22 juli 2010 22:07

Hallå !

Lillkrull kan han få heta ett tag nu Kliffen :D För han ser verkligen ut som ett Gotlandsfår...men får är otroligt söta ;)
Alltså...jag får magsår på dig...PACKA MÄNNISKA !!!
Haha...annars så måste jag nog komma och hjälpa dig ;)
Hot eller löfte ?? Vem vet *asg*
Kramkram Anneli
ps. har du anmält till Gotland än ?

http://www.skansens.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

22 juli 2010 22:18

hallå!
vad???? bloggar du??
fast det är klart, det blir ytterligare en orsak till att slippa packa *asg*
du har väl inte glömt erbjudandet om färgen?
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

23 juli 2010 15:25

Det var väl en ok kritik! Vänta bara till han vuxit på sig o blivit färdig-då kommer han sopa banan med allihop!!
Ska bli spännande att se ert nya-önskar lycka till med packning o flytt!!!
Ha d gott!

http://www.troya.zoomin.se

 
Ingen bild

Bamse

23 juli 2010 21:57

Hej önskar er en trevlig helg.Väntar nyfiket på bilder från flytt och renovering.Det var ju helt ok kretik.Ha nu en fortsatt trevlig kväll och helg.Många Bamse kramar

 
Emelie

Emelie

24 juli 2010 21:10

Tycker han vuxit på sig Kliffen! Jadu badandet var något pappa Bigge gillade. Trodde inte Dina skulle bli en simmare först men så på 10-veckorsdan så skuttade hon i och simmar som en liten leksaksbåt, ser för roligt ut! Lycka till med flytten nu...känner igen de där me sista sekunden! Och fy för folk som lämnar hundar i bilen...FATTAR INTE!!!???? Kram Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards