Tuffa

Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Fröken Fröjd

Av Camilla Anderholm - 11 juli 2010 23:33

Usch och fy och tvi för åska    gillar verkligen inte då himlen i ett nafs förvandlas till ett blålila svart täcke !!!!!   är barnsligt rädd för åska men som tur är bryr sig inte vovvarna eller barnen heller för den delen om att deras mamma nästan kryper längts in i klädkamaren tills ovädret dragit över ... lagom till finalmatchen ikväll så slutade det att åska , men en stund senare drog det igång igen .... jag hatar verkligen det vädret och nu hoppas jag det var sista gången den här sommaren det bjudits på blixtrar och dunder .

Tidigare i veckan så var vi i grusgropen för lite bad .


I bakgrunden kan ni skymta Nila som också dök upp med husse för ett kvällsdopp , jippie !!!! tyckte Tuffa som fick en kompis att bada med .... alltid roligare då man är fler .

Kliffen han fick finna sig i att vara kopplad då faktiskt .... men då vi vart ensam så fick han också vara lös , och då hade han ju en stund suttit och tittat på hur tjejerna rusat upp och ner i vattnet och uppför bryggan och då ville ju inte han vara sämre .

Riktigt dålig kvalite på bilden men jag måste ju bara visa att han vågade sig ut på bryggan .

Tjoho !!!! 

Kliffen kommer farande som en galning .

Det enda som är synd med det här stället är att fler och fler upptäcker det , då vi var där med Fight då han var mindre så såg man inte till en enda kotte !!!!  ... nu är det både badande folk och hästar och ungdomar med fyrhjulingar där , men allt som oftast så är man faktiskt själv .

Och innan vi for därifrån så hade han självmant gått ner i vattnet för att blöta sig ganska ordentligt faktiskt , så snart så har vi ett till blötdjur skulle jag tro .


Egentligen så har vi inte gjort så mycket i veckan ..... dennna värme som vi haft har nästan tagit kol på vovvarna , då vi gått en runda på morgonen så har dom legat och flämtat här på golvet som om vi sprungit värsta maratonloppet , mitt på dagen har vi sökt skydd i skogen där det faktiskt varit hyfsat , men det har inte alls blivit några långa rundor , det har båda två visat att dom inte varit intresserad av , så Tuffa har nog haft en del uppdämd energi lagrad i kroppen , för igår då Johan tog med båda två och gick en runda i skogen så tyckte Tuffa helt enkelt att det var på sin plats att dra iväg på en egen liten tur    .

Jag var kvar hemma och förberedde middagen som vi skulle bjuda döttrarna på , då telefonen ringde och Johan undrade om Tuffa kommit hem ???????

VA !!!!  

Jag höll på att svimma av frågan .... i det ögonblicket så hann jag se en hel del senarion framför mig .

Allt ifrån att vi aldrig skulle få hem henne igen till att hon skulle bli uppäten av något djur eller påkörd på vägen .

Fy sjutton va rädd jag vart , Johan hade gått runt och letat henne i närmare 20 minuter innan han ringde mig , och jag tror att jag kunde anade en viss oro i hans röst också , nu är han ganska lugn av sig som tur är .

Hur som helst så skulle han gå tillbaka till platsen där hon försvunnit och några minuter senare ringer han igen och då hade Fröken Fröjd behagat komma tillbaka .

 

Även om Tuffa alltid har varit något av ett yrväder så har hon aldrig dragit på det viset förrut , och så lugn och sansad som hon har blivit dom senaste månaderna så är det ganska olikt henne .

Förmodligen så var hon på jakt efter vatten , för först hade hon sprunigt iväg till ett ställe där hon i vanliga fall brukar dricka vatten men då det var tomt där så fortsatte hon jakten på något att dricka , och på den vägen var det ... då hon kom tillbaka syntes tydliga spår iallafall på att hon hittat vatten för hon var totalt dyngsur och skitig också för den delen så då dom kom hem till slut så var det raka vägen in i duschen med en något mindre glad husse    .

Jaja .... huvudsaken var att hon kom tillbaka , värre saker har ju kunnat hända än att hon hittade ett surdike att bada i .

  

Idag drog vi iväg på en liten skogstur igen  ... det är så mycket svalare i skogen så då vore det väl dumt att traska runt här på gatorna .

Tuffa då hon njuter som allra mest , i blåbärsriset på rygg !

Så här skulle hon kunna ligga hur länge som helst , Kliffen, han tycker hon är väldigt tråkig då hon gör på det här viset .... han hoppar runt omkring och försöker envist få upp henne på benen , men se där går han bet   .

Och kan ni tänka er .... jag har faktiskt börjat packa inför våran flytt  .... och det är verkligen på tiden för om ca två veckor får vi nycklarna till nya stället och då drar det liksom igång .

Så nu den här veckan måste vi bara få klart med vad vi ska ha för golv och tapeter , jag vet så väl vad jag vill ha , problemet är ju att vi ska hitta det också på någon affär .

Så det är vad jag ska pyssla med dom närmaste dagarna .

Till nästa gång

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

12 juli 2010 06:36

hallå!
ja jag sa det till min man....nu sitter nog snart Camilla i klädkammaren när åskvädret tog om med förnyad kraft ;0)
men det där regnet behövdes nog och idag lyser solen igen!
Tuffa är ju expert på att hitta vatten och surhål, har dom hon vet om torkat ut är det ju självklart att om måste leta upp nya! ;0)
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Ambran

Ambran

12 juli 2010 11:14

Hahahaha det där känner jag igen då de plötsligt är borta de småjävlarna:) Jag är garvad och jag brukar gå där och muttra i ilska för mig själv att de får skylla sig själva om de möter Lo eller Björn.De mina vet jag inte hur många liv de har, dubblat flera gånger om mot kattens nio.
Låter jobbigt med flytt men roligt när det är överstökat. Tråkigt att du inte finns i Österro framöver:( Får hoppas att du kommer och jobbar ibland. Kram på dig/Ambran.

http://ambran-ambran.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

12 juli 2010 21:10

Hallå där !
Härliga bilder på badgurkor och badkrukor ;)

Förstår att du blev rädd när Johan ringde och frågade om Tuffa var hemma....när man förväntar sig att hon är med honom :) Skönt att hon kom tillbaks så pass snabbt ändå. Är man törstig så är man ;)

Skönt att du äntligen har börjat packa lite...började bli lite bekymmrad över din packning...vem vet..om du inte hade börjat nu så hade kanske jag kommit och börjat packa åt dig *asg*
Ses till helgen :)
Kramkram anneli

http://www.skansens.se

 
Ingen bild

Bamse

12 juli 2010 21:12

Hej ja fy för åskan och oväder.Härliga bilder i bloggen.Tur hon kom åter utan att det hänt henne något.Kul med flytten väntar med spänning.Ha en fortsatt skön kväll.Många Bmase kramar

 
Marie o Troya

Marie o Troya

14 juli 2010 22:27

Hu för åskan! Själv blev jag tvungen att köra bil mitt i värsta eländet på väg från Örebro igår! Det haglade o blixtrade om vartannat!!
Härligt de har det Tuffa o Kliff-praktiskt att ha bad invid grusgropen...
Jag längtar faktiskt efter lite svalare väder nu, så vi kan gå långprommisar igen! Troya orkar inget i denna värmen, inte jag heller för den delen!

Ha d bäst!

http://www.troya.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards