Tuffa

Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Värmebölja !!!!!!

Av Camilla Anderholm - 4 juli 2010 22:13

Herregud vilken värme det har varit i några dagar nu     nog för att jag kan gilla värme , men det här tog priset , tycker så synd om hundarna så det är inte klokt .

Igår tog vi ut dom en stund på dagen för att fara bort till grusgropen så dom skulle få bada , ingen kamerahade jag  med och tur var väl det då det faktiskt låg en kvinna där på bryggan och solade toppless !!!!   hade jag halat upp kameran då så kanske man blivit anmäld på köpet   .

Tuffan slänger ju sig gärna i vattnet som ni vet ...

  

Kliffen han stod liksom i vattenbrynet och tvekade .... men se det går ju inte för sig då solen gassar som bäst , så jag tog helt enkelt ut han i vattnet och det var nog inte så tokigt ändå , han stod en ganska lång stund och lät sig blötas på ryggen .

Vi ska nog få även han att tycka det är toppen med vatten , jag tror att bara han blir lite mer van så kommer nog han hänga på Tuffa då hon ger sig ut på simtur .

Förutom den här lilla stunden så är det liksom bara ut för att göra ifrån sig och så in igen ..... dom blir så påverkade av värmen så det är inte klokt .

Vi hade dörren öppen ut till trädgården igår , men ingen av dom ville gå ut och lägga sig i skuggan och tro sjutton för det .... det är ju lika varmt där nästan !!!!

Så vi stängde igen alla dörrar och fönster och sedan har luftkonditioneringen gått för fullt så vi har det faktiskt riktigt svalt och skönt inne nu .

Söndagen har gått i flyttens tecken ..... ena dottern har nu blivit med lägenhet igen så i denna helvetiska värme har vi kört flyttlass !!!!!!!   inte så värst smart , men måste man så måste man .

Kanske jag kan få inspiration nu så att jag kan börja packa inför våran flytt också ..... det börjar dra ihop sig och inte en enda pinal är nerpackad !!!!!   men det blir väl som vanligt skulle jag tro , jag jobbar bäst då jag är under press så sista veckan i Juli lär det väl bli hett om öronen på mig och vi får jobba både dag och natt för att bli klar i tid     inte så värst smart taktikt kanske , men det är ju grejor precis överallt för att inte tala om vårat garage som nästan håller på att explodera av saker .... nåja , det ska nog gå bra det här också , det brukar ju lösa sig på något vis .

En sak är iallafall säker .... jag ska ägna en del av morgondagen till att åka och kolla på tapeter och golv till våran nya bostad .... kanske , kanske att jag ska försöka mig på att börja packa efter det , kanske man kommer igång då .

Vi får väl se   .

Tjing tjing !!!!

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

5 juli 2010 06:47

Hallå!
Ja, pust vilken värme vi fick, har försökt få hunden att förstå att det är mycket svalare i källaren......det projektet måste skyndas på nu, att flytta ner sovrummet!
Vi måste hänga med till grusgropen och kolla om min badkruka har en annan inställning till vatten i år!
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

7 juli 2010 23:05

Hallå

Ja nog fick vi värme så vi teg :)Tycker så synd om hundarna. Lyllo er som har AC...svalt och skönt inne är en bristvara nu för tiden ;)
Du ska se att lillprinsen kommer att gilla vatten han också med tiden...spralliga Tuffa kan väl ingen motstå :)
kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Stina

Stina

8 juli 2010 17:17

Vi tackar för dina ord Camilla!! Känns jättehärligt att resultatet äntligen kom!! Har ju nästan väntat i en månad :/ Men, men. Nu kom det och det kan man ju inte klaga på! Nästa steg är att jag hoppas jag får ha honom läääääääääääääääääänge!!!
Ser typ jättehärligt ut med lite dopp för vovven din. Min har faktiskt inte provat ännu i år. Kanske kan få bli nåt att göra till helgen, för det ska bli ännu"värre" än förra sägs det. Phu! Är sjukt glad över att jag inte är på nån utställning i helgen!!!!
Kram på dig och de dina!!

http://csa.bloggplatsen.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

10 juli 2010 21:13

Nu var det ett tag jag hälsade på...men här verkar allt toppen som vanligt! Vilket underbart sommarställe ni får vara på-perfekt för lek o badsugna hundar! En trevlig midsommar har ni haft oxå!
Önskar en fortsatt trevlig sommar!

http://www.troya.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards