Tuffa

Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Söndag igen

Av Camilla Anderholm - 20 juni 2010 22:35

   Jaha ... så har det gått en vecka igen utan ett enda ord från mig !!!!!!  och jag som hade planerat att blogga åtminstone en gång till under förra veckan ..... men så vart det nu inte   .

Dagarna går liksom i ett och man hinner nästan inte med ... kan onte riktigt fatta att det är midsommar till helgen .... och ingen värme är det   att prata om heller .

Nåja , nu lovade dom ju hyfsat väder till veckan så man får väl leva på hoppet då och hoppas att det stämmer .

I torsdags så vart Kliff 6 månader !!!!!!!!   HALLO !!!   vart tog våran lilla valp vägen ???? 6 måndar och 27 kilo tung .

Självklart så var ju tanken att jag skulle ta några tjusiga ståkort på honom , men om vi ska vänta på det så blir det förmodligen ingen blogg förrän till hösten ... jag tänker mycket men det är inte alltid det blir av liksom ... jag gillar mycket hellre att ta actionkort på vovvarna så jag bjuder på några såna istället , kameran fick hänga med idag då vi var iväg till grusgropen .

Man skulle kunna tro att Kliffen står och kissar på det här kortet , men det gör han faktiskt inte , han är nog mer beredd på att dra efter Tuffa då hon sticker iväg .

Att det är så roligt med sand .... dom far fram och tillbaka som några jehu och ser mer än lovligt galen ut mest hela tiden   .

Förra gången vi var där så fick ju Tuffa finna sig i att vara kopplad eftersom hon tar allla tillfällen till att bada då det finns vatten i närheten , men idag skulle hon ändå duscha så då fick hon bada hur mycket hon ville .


Här tar hon sats !!!

Det finns faktiskt en brygga och en plats där hon kan gå ner , men av någon anledning så ska hon alltid ta den jobbigaste vägen , det är ett litet stup och vi ser henne inte utan hör bara ett enormt plums då hon landar i vattnet sedan sätter hon fart efter slänten och kommer upp där vi tycker hon borde gå ner .

Här är hon på väg upp .

       

Och så måste det ju simmas lite också .

Däremmelan så rusar hon och Kliff runt i sanden .



Våran lilla fialotta som är så galen i vatten    . Kliff var också nere vid vattnet , men han nöjer sig än så länge med att stanna vid kanten och dricka lite , men jag antar att det blir andra bullar nu i midsommar då vi ska iväg till Johans mamma och man och deras sommarstuga som dom har på en Ö .... hon kommer nog att visa Kliff både en och två gånger hur roligt det är med vatten .


  

Nu på kvällen så har det varit lite söndagsmys med husse och Kliff , Johan har en förmåga att vilja ha hundarna i famnen och Kliff har lärt sig att uppskatta det också faktiskt .

Ja men då har man fått ner några rader igen , det blir väl mer framöver kan jag tro , för lite längre fram här i höst så kommer det häna saker faktiskt .... men det tar vi då   .              

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

21 juni 2010 09:36

Hallå!
trevligt med ett livstecken, jag tror jag måste komma förbi och spana in lillkillen.......han ser ut att ha dragit iväg ;0)
....och det är fortfarande låååångt till hösten så några bloggar till före det förväntar vi oss ;0)
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

21 juni 2010 19:36

Hallå !
Ja jag är inte bättre själv på att blogga ,så jag håller tyst ;)
Fasen....Kliff ser ut att ha växt ordentligt sedan Karlskoga !! Storpojken :)
Tuffa är sig lik..full av upptåg :) Det är så skoj att hon gillar vatten...jag hoppas innerligt att Manne också kommer att göra det.
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Ambran

Ambran

21 juni 2010 22:14

Undrar så vart den där grusgropen är och vatten tycks det finnas. När Kliffen har förstått det här med vatten så får du fixa en byggtork för det lär ju ta ett tag innan två stycken i den storleken är torra och inte prata om all sand i pälsen. Annat än mina små russellrumpor som man tar under armen raka vägen in i tvättstugan:):)
Glad Midsommar på dig/Ann-Britt.

http://ambran-ambran.blogspot.com

 
Ingen bild

Bamse

22 juni 2010 22:28

Hej ja jag säger inget jag heller.Härliga bilder på dom båda.Dom är ju så fina båda.Många Bamse kramar

 
Ingen bild

Kattie

24 juni 2010 09:03

Underbara bilder!!

Gotland på sommaren det är riktigt fint det!Själva tar vi en tur till öland då jag bara varit där på konstert nån gång i min ungdom.

Önskar Er en riktigt fin midsommar

KRAMAR och GUS-PUSSAR

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards