Tuffa

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Camilla Anderholm - 13 juni 2010 20:28

Söndagkväll och så där lagom trött , känner mig nästan så där som då man har varit ute och rumlat runt en hel natt på olika nattclubar   !!! men se det har jag då inte alls gjort , kommer inte riktigt ihåg då jag gjorde det sist   faktiskt .

Nä , det måste vara sviterna efter gårdagen !!!!   vi var ju iväg på utställning till Avesta . Klockan var ställd på 04.00 !!!!!!  man måste ju börja fundera om man är  dum i hela huvudet som kliver upp den tiden frivilligt för att åka drygt 60 mil tur och retur , för några minuter i ringen .... speciellt om det inte ens är mina hundar som ska springa ... men ja ... man är väl totalt korkad som gör det med ett leende på läpparna då man går och lägger sig med siktet inställt på att kliva upp mitt i natten , i normala fall så har jag inga problem med att höra klockan vilken tid på dygnet det än är  , men igår vart jag väckt av Johan som frågade om det inte var dags att kliva upp någon gång .... han hade då legat och hört på min väckare ett bra tag och var aningen less på att jag inte klev upp någon gång .

Kvart i fem vaknade jag till liv och AC skulle hämta mig tio i fem !!!!!!!

Det var bara till att klä på sig och grabba tag i hårspray och vax och frisera huvudet i bilen !!!!! inte den bästa starten på dagen kan man väl säga .... att det stod som spön i backen av allt regn , ja det var vi ju förberedd på .... men som genom ett mirakel så slutade det faktiskt regna då vi kom fram och då vi for hem igen så började det om .... det kallar jag röta .... tro nu inte att det var stårlande sol ... nä då !!!! frös gjorde jag som om det hade varit kallgrader .... usch , hade verkligen velat ha både mössa och vantar med mig , men det är ju inte det första man tänker på då vi är inne i Juni månad , man kan ju tycka att man inte skulle behöva det då   .

Och nu då jag har lagt handler yrket på hyllan så fick jag inte springa mig varm heller .... matte AC har tagit över rodret nu som handler till sin busbulle och gjorde det med bravur skulle jga vilja säga ... det gick så bra så ... att sedan domaren gav ekipaget ett blått band för dagen , det är en annan femmma .

Matte AC och Aston !!


Aston framför domaren !

 


Ibland är det röda band och ibland blåa . Så kan det vara i den här världen .

Så det måste vara gårdagen som sitter i kroppen idag och gör mig så trött !!!!

Vi har inte gjort så speciellt mycket idag .... mest puttrat runt här hemma , varit en sväng till skogen med dogsen , och på eftermiddan for vi iväg till grusgropen så dom fick röja runt där .....

Eller det var nog mest Kliff som röjde runt ....


Kliff .

Tuffa fick finna sig i att vara i koppel ..... eftersom hon tar egna intiativ till att bada varje gång vi är där ... och idag passade det inte med att ha en dygnsur hund med oss hem så då får det bli koppel .... hon slängde långa blickar ner mot vattnet ska ni veta !!!!

men vi stod emot hennes trånande ögon . Det får bli bad en annan dag istället .

Tuffa .

Kliffen !

Tuffa !   

Dom blir ganska så trötta då vi varit där så nu ligger båda två utslagna här på golvet och sover .... vad morgondagen har att erbjuda vet jag inte ännu , men något ska vi väl hitta på .

Tänkte jag skulle försöka mig på att be till dom högre makterna om lite sol iallafall   innan jag går och lägger mig .... det kan väl inte vara för mycket begärt att få sig lite värme .

Må så gott !!!!!

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards