Tuffa

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Camilla Anderholm - 30 maj 2010 20:25

En hastblogg så här på söndagskvällen ... Kliffen och jag är riktigt trötta efter en lång helg med många intryck och mycket hundar och trevliga människor .

Får ta och knopa ihop en lite mer detaljerad blogg då vi vilat upp oss , men här kommer några bilder på Kliff´s debut iallafall och kritik .


Våran lilla fis som i helgen har visat att han är en riktig mattegris .

Något jag aldrig lagt märke till förrut , men eftersom han alltid är med mig så har vi inte märkt av det tidigare .... Han grinade högljut då jag var inne med Aston i ringen , jag hörde han ungefär precis hela tiden ... huga ....


Framför domaren.

Kliff´s kritik .

Domaren för dagen var Svante Frisk .


En valp som behöver mer tid.

Ännu ganska flat i sin bröstkorg vilket påverkar konstruktion och rörelsemönster .

Bra sidoprofil i huvudet men som behöver mer bredd.

Saxbett.

Bra skuldra och överarm.

Välvinklad bak.

Behöver bli stabilare i hasen bakifrån.

Rör sig trångt fram .

Bra steg från sidan .

Bra päls och färg.

 

 Lite spännande är det ju att få första kritiken .... jag håller nog med på dom flesta punkterna ... lite förvånad vart jag nog över att han tycker att han hade bra päls .

Dom flesta valparna hade ju sin härliga fluffiga babypäls kvar , Kliff han har en blandning av fluff på en del ställen och så börjar den andra pälsen komma på en del ställen , han har inte så mycket päls alls faktiskt just nu , men han såg kanske potential till en bra päls ... vad vet jag ?

Och att han behöver tid ... ja , det är ju också sant .... han har ju haft lite tufft med magen och är ju lite tunn  , men det var inte så farligt som jag befarade då jag såg andra valpar i hans ålder .

Men han var så duktig då han stod framför domaren , vi har inte tränat så där jättemycket på att stå och jag har inte hållt på att plocka med benen på honom .... jag vill att han ska tycka det är roligt och vill för allt i världen inte tjata ut honom med det ... men han ställde upp sig som om han gjort det flera gånger förrut ... duktig kille !!!!!

Lite ringspring .


Det var i väldigt korta drag om vad våran helg har inneburit men som sagt det får bli mer då vi har vilat upp oss .

Må så gott !!!!  

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards