Tuffa

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Debut

Av Camilla Anderholm - 23 maj 2010 21:28

Tror det är dags att ta bladet från munnen igen och slänga ihop några rader ... fattar inte vad det är med mig ... det har blivit så lite bloggande så det är ju ett under att man fortfarande har några besökare kvar   och inte är det någon ide´att lova bättring heller , för det har jag ju gjort förrut också ... men om sanningen ska fram så händer det ju inte så fasligt mycket spännande under vinterhalvåret ..... men nu har ju säsongen iallafall dragit igång då det gäller utställning så det borde väl kunna bli något bättre iallafall .

I helgen som varit så har det varit utställning här i Sundsvall , och Aston som har fyllt två år nu gjorde idag sin debut som öppenklass hane .

Lite spännande var det nog för alla i sällskapet hur det skulle gå ... han har ju lyckats väldigt bra skulle jag iallafall vilja säga i unghundsklass med både cert och CK .

Men då man kommer i samma klass som dom stora vuxna pojkarna kan ju faktiskt vad som helst hända , med tanke på att man som två-åring inte har vuxit klart , men debuten skötte han med bravur tycker iallafall jag.

En tredje placering i kokurenssen !!! .... inte alls fyskam    och med strålande kritik dessutom .

  

Ångrar att jag inte hade anmält Tuffa faktiskt ... hon är kanonfin nu i både kropp och päls ... tanken har ju varit att hon ska få vila sig i form till Byske i höst , men jag tror att jag tänker tänka om några gånger iallafall ... det är ju lite synd att inte hon ska få visa upp sig också då hon är så fin .

Kliffen han var för liten för den här tillställningen så både Tuffa och Kliff satt vid sidan om och hejade fram Aston .

  

Kliffen´s debut kommer ju till helgen i Karlsokga , lite nervös är jag inför det .... eller nervös kanske är fel ord .... jag är lite undrande om jag ska ställa honom .

Han har ju haft en ganska ordentlig och utdragen magsjuka igen som gjort att han tappat lite i vikt , och då man redan är liten så går det ganska fort att tappa i vikt , är det inte typiskt så säg !!!! inte den bästa uppladdningen vi behövde inför hans debut ..... men prio ett är ju att han ska bli bra i magen så klart .

Och det verkar som han är det nu , och jag lovar er att jag kan bli så hysteriskt glad åt fasta och fina korvar  .

Men en annan debut var det för Kliffen idag ... han har ju faktiskt fyllt fem månader nu , så vi kände att det var dags att utöka skogspromenaden för hans del .

Så idag fick han hänga med på den sväng vi brukar ta med Tuffa , men vi tog det lugnt och fint och vilade både här och där så han inte skulle ta ut sig alldeles och då gick det så fint så .

Nu får vi hoppas på lite mer värme under veckan och framför allt till helgen då vi ska iväg .

Må så gott alla

 
 
Ingen bild

Bamse

23 maj 2010 22:59

Hej vilken tur att han är bra i magen igen.Kul att det gick så bra för Aston.Våntar på spänning på Kliffs debut.Ha det så bra.Många Bamse kramar

 
Ingen bild

Kattie & Gus

24 maj 2010 10:53

Hej kompisar!

Tänk att lillkillen hunnit bli 5 månader.. tiden går! Så skönt att han blivit bättre i magen och att fina Tuffa är i form, det glädjer.

Gus växer så fint, så fint. Och vi utökar våra promender vart efter, ska även bli kul när det blir badväder så vi kan ta ett dopp tillsammans Gus och jag.

Ha det så gott
KRAM!

 
Marie o Troya

Marie o Troya

24 maj 2010 21:03

Händer inte så mycket under vinterhalvåret? Nu får ni vakna upp ur idet....det är ju SOMMAR!!!;)
Grattis till Aston som klarade sig så bra i konkurrensen! Domarna dömer väl oftast ut yngre förmågor just för att de inte är färdiga...?
Du kan väl anmäla Tuffa till några utställningar för "träningens" skull?
Ha d bäst!

http://www.troya.zoomin.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

24 maj 2010 21:44

hallå!
ja det gick ju finfint! ingen klagan från Bosvedjehållet! ....och håll springskorna varma för om mindre än en vecka är det dax igen! ;0)
spännade för lillkillen att få en bedömning oxå!
Avesta är väl för sent men kläm in en anmälan för Tuffa till Alfta.
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Heléne

Heléne

26 maj 2010 13:06

Grattis till Aston=)Det här med bloggandet hamnar lite på sidan även för mig, som sagt det händer inte så mycket under vinterhalvåret och den här årstiden törstar man efter att vara ute så mycket som möjligt så då blir det inget skrivet därför;=)Det är klart att du ska ställa Tuffa när hon är som finast

http://smilla.zoomin.se

 
Heléne

Heléne

26 maj 2010 13:08

konstigt, hela mitt meddelande kom inte med. Här kommer fortsättningen;=) Spännande att höra hur det går för Kliff till helgen, det är alltid kul med en bedömning även om de inte har växt klart:=) Skickar en lyckospark och så hoppas jag att magen rättat till sig på lill killen.
Må så gott
Kram
Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

26 maj 2010 23:13

Hallå !
Ja jag vet ju hur det är med blogglusten själv...inte duggar bloggarna tätt hos mig heller.
Men det blir nog lite annat nu när utställningarna börjar igen :)
Hoppas att Kliffens mage är bra nu...hoppas ju på att du ska ställa honom i helgen :)
Ses om nån dag...då jäklar ska vi surra i bilen :)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Isabelle

27 maj 2010 23:25

Haha, ja det blir ju nästan så man glömmer bort att läsa i bloggarna nu för tiden :-) Men, hoppas hoppas att du kan ställa lillponken! Han är ju superfin! Dock så lär vi hålla oss borta från hanarna.. får se om vi klarar av att förpassa oss bort till valpringen någon sväng.. Har ju typ 60 kilo löptikar i kopplet.. Spännande värre :-D Men, skulle jag inte råka på er så lär jag ju kunna läsa om era äventyr här på bloggen :- Massa lycka till och ha det så skojsigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards