Tuffa

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Camilla Anderholm - 11 maj 2010 18:18

Ja , inte haglar bloggarna likt en regnskur nuförtiden , det kan man då inte beskylla mig för , och egentligen så har jag väl ingen bra ursäkt heller mer än att sedan jag skaffade Facebook så har det bloggats betydligt mindre .... iallafall för min del .

Och vad har då hänt sedan sist ??? .... har tyvärr inte någon smaskig hemlighet att komma med , men Kliffen har iallafall varit på sin första utställningsträning .

Och vad tyckte han om det ???

Det gillade han kan jag berätta !!!  så det lovar gott inför framtiden   .

Nu vart det inte så mycket ringspring för killen iofs ... då det är på asfalt vi tränar , och asfalt och små valpben hör inte ihop tycker jag    ... nä mjuk och ojämn mark det är mer våran melodi , men vi provade på lite grann hur det är att springa med hundar både bakom och framför oss och det gick riktigt bra tycker jag .

Jag tänker inte ställa några krav på Kliff i det här läget utan meningen är att han ska tycka att det är lattjolajbans det här med att springa runt och visa upp sig , det andra tar vi lite pö om pö .

Det börjar ju dra ihop sig inför Kliff´s premiär snart ... om några veckor drar vi söderöver mot Karlskoga och rasspecial , och det ska bli spännande att få en bedömning av honom .... men hur det nu än går så kommer han vara världens snyggaste " sheriff " för våran del .

  


Igår var det premiär för Kliffen i grusgropen också ... hur roligt var det då ????

Tokroligt !!!!  ja , ni kanske kan se framför er en liten kille som får rejsa runt i mjuk och härlig sand så det riktigt yr runt omkring .

Ja , det här gillade han ... men säg den vovve som inte gör det .

Då vi var klar här så bytte Johan och jag hund , han hade ju Tuffa med sig på jobbet , men då Helena kom med den utmärkta iden att bege sig ut till ett ställe som heter Åstön så  lämnade jag Kliffen med Johan och så var det Tuffa´s tur .


Tuffa på Åstön .

  

Vi var 4 tvåbenta och 5 vovvar som spatserade iväg , och som den badgalning till hund jag har så hittade hon både ett och två och tre ställen att bada på !!!!

Ni skulle se henne då det finns vatten i närheten ... då finns det inget som stoppar henne .

Badgalning .

Hej och hå ... dettta är livet !!!!

   


Dom flesta som har hundar som inte gillar att bada brukar säga ... var glad för att hon tycker det är så roligt .

Jo , det är jag .... men jag skulle hemskt gärna vilja kunna kontrollera henne då det kommer till det här med vatten .

Bada får hon mer än gärna göra , men samtidigt så ska hon kunna acceptera att det kanske inte blir bad varje gång .... det är ju inte alltid det passar att ha en blöt hund , så det är något vi måste jobba med .

För som jag sa ... just nu så kastar hon sig hejdlöst ner i plurret så fort hon har chansen , och det är inte ok .

Men igår då vi var iväg så var det faktiskt ok med bad ... och nog gjorde hon det alltid .

Våran lilla

Fröken Fröjd .

  


Och gårdagen avslutades med en till premiär för Kliff    .

Det fick bli en stadsvandring på kvällskvisten , vi skulle in på bibblan och låna en bok , så varför inte ta och miljöträna lillkillen .

Tuffa hon lufsar ju på som om hon vore värsta stadsråttan hon ... ser riktigt världsvan ut , nu vet ju jag att så är inte fallet .... men kanske hon tog på sig den minen så Kliff skulle ta det i piano han också ... och efter att ha skällt ut en av drakarna på gågatan .... och sedan insett att det bara var söta låtsasdrakar av olika modeller så spatserade även Kliff runt som en riktig stasråtta .

Efter en sådan händelserik dag så sussade båda så sött då vi kom hem .

Imorgon onsdag är det dags för lite mer ringträning , vi ska så klart åka dit , men precis som förra gången så tar vi det lugnt och fint och inte springer som gaseller då det är asfalt .

Nu ska jag försöka ta mig i kragen då det gäller det här med bloggandet ... utan att lova för mycket så kanske det blir en till den här veckan    tills dess ska ni alla ha det så bra.

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards