Tuffa

Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Välkommen Manne

Av Camilla Anderholm - 15 april 2010 21:14

Så har då flocken utökats i våran bekantskapskrets , vi blir bara fler och fler ... Ja , du AC .... nu måste det väl ändå vara du som står på tur   .

I tisdags kom han alltså hem lilla Manne till sin nya familj , Anneli och Henke har nu äntligen hämtat hem lilla manne .


Så vi säger välkommen till



Rasande söt är han ... och en kille med humör tror jag , för Kliff fick då smaka på vassa valpgaddar både en och två gånger   .

Kliff ja !!! ..... Jag måste nog kopiera AC´s ord som hon skrev .... i bilen hade vi Aston och " lillkillen Kliff " .... pyts .... min lillkille !!!   vart tog han vägen egentligen , 6 mil senare då vi kom fram till Hassela var det bara att inse att min lilla kille inte alls är så liten längre .

Manne och Kliff.

Men hallå !!! vem är den där stora killen med världens längsta bakben      vilken skillnad det är på bara två månader , ja det är bara att inse att han börjar bli stor .

Och så vart jag varse om en annan ska i går ... våran lugna beskedliga valp har visst mörkat en och annan sida för oss här hemma   eller så tyckte han det var vansinnigt roligt med en liten polare i form av Manne , för han flög mellan rummen hemma hos Anneli och Henke , hoppade och studsade av ren pur lycka ....


Här kommer han farande med Olga

Tjoho ... va det gick undan mellan varven , och med ens vart Aston en mycket förståndig vuxen lugn herre som tittade konstigt på dom små trollen då dom låg i en hög på golvet och tuggade på varann .

Men grabbar !!! Va gör ni ????

  


Men en sak är då säker att då jag gör ett visst ljud åt Kliff så tvärvänder han som på en femöring och kommer tillbaka till mig .... det är mattes duktiga kille det   .

Lillkille och Storkille .

  

 AC hade en bild på Aston då han var i samma ålder som Kliff på sin blogg och det var en slående likhet , jag trodde först att det var Kliff som var på bilden men det var faktiskt Aston .

Tuffa då !!! hon fick faktiskt stanna hemma med Johan eftersom hon löper just nu , men förmodligen så skulle nog hon mått väldigt bra att få träffa Olga och Olga skulle kanske må bra av att få träffa Tuffa också , för just nu ligger dom här två damerna på samma våglängd , Tuffa som löper och Olga som är skendräktig tyckte jag att Anneli sa .

Det var lika mycket fart på Olga som det är på Tuffa just nu , vilket betyder knapp styrfat.

Olga myspyser i soffan hon .

Ja , dessa tikar .... men snart är dom sig själva igen hoppas jag .

Ja , det var roligt att få träffa Manne , och håll i dig nu Anneli , för du såg ju själv va fort det går ... snart går han runt på långa ben och ser si så där ut ... innan han blir rasande snygg igen .

Idag har det regnat och det är väl inte så där riktigt roligt , nu då vi har haft toppenväder några dagar , men snön försvinner ju av regnet också , och tro det eller ej .... det går undan nu ... inte alls så mycket kvar faktiskt .

Det får vara allt för mig just nu ... Tjing Tjing på er alla .


     

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

15 april 2010 22:53

Hallå!
vilken tur att inga gliringar biter på mej! EN duracell i taget tack.......och eftersom det ibland framhålls att jag på någe´konstigt vis skulle bidra till hans ystra sätt så talar ju även detta för att tålamod är en dygd och den som väntar på nåt gott.......;0)
krama långben spjälstaket ifrån oss *asg*
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

15 april 2010 22:54

:-):-):-)! Härliga bilder! Kram på er!

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
zandra

zandra

15 april 2010 23:33

men åh,avis jag är! vad underbart med en liten =) saknar när våran gamla tik var liten!

http://zandraztar.bloggplatsen.se

 
Heléne

Heléne

16 april 2010 07:26

Härliga bilder på tjusiga hundar. En riktig liten sötnos var han Manne också, kul för Kliff med en kompis i nästan samma storlek:=) Visst växer de snabbt, de ser ju för härliga ut när de får de där lång ragnliga benen som de inte har sån jätte kontrolll över *asg*.
Önskar er en riktigt trevlig helg och så hoppas vi att solen vill skina lite på oss också.
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
Ingen bild

Bamse

16 april 2010 20:27

Ja har inte så mycket att säga förutom vilken härlig blogg och bilder.Känner så väl igen det när dom växer.Ja välkommen Manne.Ha nu en riktigt trevlig helg.Många Bamse kramar

 
Anneli

Anneli

18 april 2010 00:05

Hallå !
Ja vips så blev Kliffen stor och galenpannan Aston han blev riktigt klok och förståndig *asg*

Javisst har han humör den lille godingen...vid så späd ålder ;) Tror nog att Kliff och Manne "fann" varandra :)
Ja jag tror nog att Olga och Tuffa skulle må bra av att umgås lite....likadana segsnören bägge två :) Dom vill nog tjusas lite ;)

Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Ingen bild

Kattie

18 april 2010 12:04

Hej vännen!

Kliffen är ju för gosig,va! Bernervalpar ÄR det något speciellt med, så ÄR det bara.

Om jag oroar mig för Gus ben och han tillväxt... Precis som du så har jag inga tummar kvar snart, åhh.. hoppas, hoppas..
När jag tänker på det så ska jag erkänna att jag kan Gus motorik innan och utan, varje tecken på avvikande rörelsemönster eller tecken på stelhet efter vila, hälta, övervikt osv. Jag har ett öga på honom hela tiden, kanske är jag lite överdriven i min obsevation. Men kan jag/vi vara annat efter den erfarenhet vi bär med oss. Det gäller att se tecken och förändringar i tid för att kunna snabbt ta beslut och kunna rätta till. Så nog är jag lite skadad, absolut *ler

Det bäst av allt är att Gus mår som en prins och växer sakta och fint med ett underbart trav. Det ska bli sååå skönt när vi efter 1 1/2 år får röntga och se vad vi har att rätta oss efter. Jag tror det kommer gå fint.

Önskar Er allt gott Camilla OCH stort tack för att vi får tassa in här och läsa om Tuffa och Kliff och följa Er på livets seglats. Jag är så glad att våra vägar korsats!

KRAM Kattie

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

19 april 2010 09:15

Men oj, vad han växer, men lika söt ändå! : o
Är riktigt avis på er som har så många vänner med berner i närheten... här är det ynkligt med berner : (. Jag var ensam bernerägare här i 6 år innan det blev ett par till.
Ha en bra dag!

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

19 april 2010 19:59

Längesen jag var in o hälsade på!!! Men ser att "lillkillen" inte är så liten längre! Kul att han fått en kompis i ung. samma ålder! Du får verkligen till fina bilder på dem..
Hoppas snart våren kommer till er på riktigt-här är all snö borta nu, sååå skönt!!!
Ha d bäst!

http://www.troya.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards