Tuffa

Alla inlägg den 3 april 2010

Av Camilla Anderholm - 3 april 2010 18:05

Ja , så är det påskafton igen då ... men någon strålande sol som dom så stort har lovat har vi inte sett skymten av ;( ...... då är det bättre att inte lova någon sol alls !!!!  ... kan jag känna , iofs så börjar den titta fram nu på eftermiddan men tidigare idag har det då legat som etttjockt vitt täcke över hela himlen och förmodligen över hela Sundsvall också ... surt !!!! då man hade förväntat sig lite härligt vårväder.

Igår tog vi vovvarna till skogen för en lite promenad det har varit på tok för mycket snö för att jag ska ha kunnat ta med Kliff dit tidigare , men nu börjar det tina upp något iallafall och håller han sig bara på sitgen så går det riktigt bra .

  

Han är så duktig så det är inte klokt då han är lös , han följer så duktigt efter oss ... och kallar man in honom så kommer han som en liten kanonkula .

Vi som är vana att Tuffa flyger som en gasell så fort hon släps lös kan ju kanppt tro det vi ser .

Men tro nu inte att Tuffa är tokig precis hela tiden   för det är hon absolut inte , hon är duktig hon också .... men rätt som det är så flyger fan i huvudet på henne och då är det bara för mig att blunda och hoppas på det bästa   .


   Lite snöbus medans vi vilade .


Lite otäckt tycker jag det är att gå här måste jag erkänna , vi såg ett rådjurs-kadaver efter vägen då vi gick hit , och jag vet att vi har lo-djur i skogarna här ... varken Johan eller jag har sett skymten av något lodjur tidgare men tidigare i veckan då Johan hade gått sin morgonrunda med Tuffa i skogen så hade han sett spår efter lodjur .... och även en annan hundägare hade sett samma sak .... så nog slängde jag ett och annat öga över axeln då vi gick här .

   Förmodligen så är väl dom mer rädda för oss än vi bör vara för dom , men jag skulle verkligen inte vilja stå öga mot öga med varken älg eller lodjur då man är ute och går .

 Lodjur eller ej .... imorgon är det dags att ta en sväng till , ska det bli några starka ben på lillkillen så är det bara till att lägga sin rädsla åt sidan och trava ut i terrängen   .

Och med det så önskar jag er alla en fortsatt Glad Påsk

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards