Tuffa

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Mamma Dottie och Kliff

Av Camilla Anderholm - 30 mars 2010 22:22

Igår måndag var jag alltså och lämnade in avföringsprov på både Tuffa och Kliff så vi ska veta helt säkert att alla otäcka parasiter är borta ... och det gick då med blixtens hastighet att få svar måste jag säga ...... idag ringde dom från vetrinären om Kliff´s prov .... inga parasiter kvar så långt ögat nåde där iallafall .

Tuffa´s prov hade inte kommit tillbaka men jag skulle bli förvånad om inte hennes också visar att dom är borta .... gud så skönt kan jag säga , nu lägger vi dom där otäcka små djuren bakom oss   .


Idag for Kliff och jag ut till Timrå och träffade Kliffen´s mamma Dottie .

Det här är en riktigt go tjej , kramsjuk till tusen är hon .

Äpplet faller inte långt från trädet ... sägs det   

Goplutten !

Efter den här promenaden var grabben ordentligt trött , det tar på krafterna att fara runt i snön , så kvällen har tillbringats i något slags koma för lilleman , så Tuffa och jag passade på att vara ute och mysa som bara tjejer kan   .

Jag hade faktiskt tänkt ta med kameran och ta lite nya bilder på Fröken Fröjd men det hade börjat skymma och ingen sol så långt ögat nådde så vi struntade i det faktiskt , och jag tror inte Tuffa har något emot det .... ibland tror jag faktiskt hon tycker det är pest och pina då det ska fotas i tid och otid .... hon kan helt demonstrativt titta åt ett annat håll då jag ska fota henne det händer att hon vänder rumpan mot mig också .... och det tolkar jag som att hon tycker det är nog   men jag har så många kort av henne så vi tar ett av dom istället .

  Det här är ett sånt typiskt kort där Tuffa envist tittar bort .. toksstollan där.

Jaha , så har klockan dragit iväg igen ser jag ... tänk att det är stört omöjligt att komma i säng i tid  så därför tar vi och avrundar här med lite mer bilder på Kliff och mamma Dottie .

       

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

31 mars 2010 08:03

Hallå!
men vad trevligt! det börjar lossna på bloggfronten!;0)
det kanske kan bli en blogg imorgon oxå som en liten påskpresent??
Han växer och frodas det lilla livet, härligt att se.
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bamse

31 mars 2010 20:37

Hej vilken härlig blogg och härliga bilder.Skönt att parasiterna är borta nu.Ha en fortsatt trevlig kväll.Många Bamse kramar

 
Ingen bild

du vet vem hihi

1 april 2010 11:42

ja du passa på att njuta av lille plutten ,,sanrt kommer jag, sååå härlig bild ,den sista full fart spar tid.. tror ja ska se om jag kan sno den hahhaha

glad påsk
ikväll ska jaghejja igen,,, men det var såååååååååå skönt att spöa färjestad hhihi

 
Anneli

Anneli

1 april 2010 12:11

Hallå
Vilka härliga bilder....fart och fläkt :) Måste ju få träffa lillen snart...han växer ju i ett rasande tempo ju...snart stora pojken :)
Skönt att odjuren (parasiterna) är borta nu...och det kan de fortsätta att vara ;) Nu ska vi bara ha friska och pigga hundar...eller hur ? :D
Glad påsk.
Kram Anneli

http://www.skansens.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

1 april 2010 20:51

Vad härliga de ser ut när de far fram i snön!! Sådär kan Troya göra oxå, när man ska fota, att hon vänder bort huvet-haha;(

GLAD O HÄRLIG PÅSKHELG ÖNSKAR VI!!!

http://www.troya.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards