Tuffa

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

14 veckor

Av Camilla Anderholm - 26 mars 2010 20:30

Så var det fredag igen ... veckorna flyger fram med rasande fart och det är väl bra för det innebär ju att vi närmar oss våren med stormsteg   och med det så innebär det ju så klart att det blir slabbigare och slabbigare ute , än så länge så går det hyfsat bra tycker jag .... men det kommer ju att bli värre innan det blir bättre .

Det kommer helt säkert klagas från mitt håll på hur mycket skit vovvarna drar in tids nog så för tillfället gör jag inte det  .

Igår fyllde Kliff 14 veckor det firades med att rejsa runt i snön .... nu rejsar han inte så där ofantligt mycket utan det här är ju killen som lika gärna sitter och tittar på omgivningen , men rätt som det är så får han ett spel och far fram och tillbaka .

Här ser han ut som en liten rallykille .


Kliff 14 veckor .

   Ser ni !!!! mer och mer svart på nosen    det blir nog bra det här , svart och fin börjar den bli det blir bra det tills vi ska till Karlskoga på sennenspecial .  

Igår vägdes guldklimpen och vågen stannade på hela 13 kilo , och matte var så nöjd och glad .

Pratade med vetrinären här i området och bara för att vara på den säkra sidan så ska vi på måndag lämna in avföringsprov på både Tuffa och Kliff , så i helgen ska det sparas korvar för att skicka iväg på måndag för analys .


Nila och Kliff

 Idag kom Nila och Helena hit och hälsade på , vi började med en kort gemensam promenad och därefter så fick mattarna lite kaffe .

Kliff han måste ha öppnat kranen riktigt ordentligt för han kissade hejvilt inne , den ena pölen efter den andra     har inte alls varit med om att han gjort så tidigare , så efter ett par pölar så skickade vi ut båda hundarna på tomten och jag tror han tömde blåsan ordentligt då för sedan har det inte blivit några mer pölar inne .

Ni kan skymta vårat staket lite där i snön !!!!  det är ganska högt kan jag berätta , och som ni ser så ser man inte så mycket av det , så ibland far Kliff iväg över till grannen , men eftersom han inte är en vildbase så är det ingen fara , han kommer trippandes över igen efter en liten stund .

  

Tuffan mår toppen hon också , vi går och väntar på att hon ska komma igång med löpet , men det verkar vara utdraget den här gången .... jag var helt säker på att hon skulle börja tidigare i veckan , dom senaste två gångerna så har hon börjat strax efter polaren Olga .... men nu den här gången drar det ut på tiden , hon är totalt döv ute .... nosen hänger i marken konstatnt ... ni med tikar vet nog vad jag pratar om ... det är nästan så man kan bli lite galen !!!!!

Här mumsas det på samma lilla benbit !!!

Varför måste man promt ha samma , då det finns flera ben till ?

Men goa är dom båda

Då har man plitat ner några rader igen ... jag vet att en viss person sitter och väntar frenetiskt på veckobilder på Kliff    men jag får liksom inte till några tjusiga ståbilder .... för så fort jag gör kameran klar så kommer han emot mig med en rasande fart och tror att det ska lekas , det är helt omöjligt att göra det själv  men några nya kort vart det iallafall så jag hoppas frun kan somna nu   .

Ha nu en trevlig helg alla  

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

26 mars 2010 21:53

Hallå!
tackar allra ödmjukast! jag hade laddat kaffetermosen i tron om att det det skulle bli en lång natts väntan......*asg*
Det lönar sig att ligga på och vara ett störande moment......jag fortsätter på den linjen! ;0)
.......och att jag sen har all information via telefon och hembesök är ju bara en parantes......det ska vara ordning i bloggandet!!!!!
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

27 mars 2010 11:26

Jag tackar frun ovanför för tjat! Otroligt vacker bild på Tuffa idag :-)! Och, ja jag känner igen beteendet....men ack så behagliga dom blir igen efter löpet :-). Det är en del snö hos er som ska smälta bort! Igår upptäckte Tyra att hon kunde rejsa i snön i skogen, den var inte så djup längre! Snacka om vårryck...på en annars redan vankande Tyra....hmmmmm???? Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marina

27 mars 2010 14:04

Herregud va han växer Kliffan:-)

Ha det bäst!!

 
Anneli

Anneli

28 mars 2010 14:34

Hallå där !
Jag tackar också frun på Bågevägen för sina påtryckningar *asg* Va skulle vi göra utan henne ;) Vi skulle då definitivt få se mindre bilder på lillKliffen och söta fröken Tuffa...eller hur *asg*
Serru va mycket färg det kommit på lillens nos nu...och vikten går stadigt uppåt...kalasbra :)
Håller tummarna på att proverna visar 0 procent kusar nu då.

Pussa på vovvarna från mig.
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Lena

Lena

28 mars 2010 23:56

Hallå!!!
Men va stor han blivit, lille Kliff, snygg som bara den, vad gör det om nosen är lite rosa, den hinner nog bli både stor o svart...Och Tuffa ser ju himmla fin ut hon med, ha det sååå bra
Kram Lena

http://www.geneins.se

 
carin o kelly

carin o kelly

29 mars 2010 14:23

yes yes äntligen ,, hahah det är så kul att tjata på andra ,eller hur,, visst vet du att jag kommer och hämtar lillgrisen om 2 veckor,, jooo jag ska lix ner och sno(ta) Manne då ..hahhahaaaa, anneli kan ju skaffa egna små maxiar och olgisar nu eller hur??? hahahaa,, man blir så innibomben avis på alla ulltussar som alla har nu,, så jag ska ut på en stöldhärva,, börjar med kliffen,=0 hihihi
see you sooooon

http://www.kelly.zoomin.se

 
Tina , Tea och Sascha

Tina , Tea och Sascha

30 mars 2010 00:01

Han är helt underbart söt med sin prickiga lilla nos, så kul att se "växa"-bilder ! Jo, visst har jag oxå blivit med "valp" även om hon är tio månader så har hon en hel del valpgrejor för sig, den unga damen, men hon är söt och snäll och en riktig soffpotatis, ingen bordercollie-wannabee som min äldsta tik ! När det gäller att blogga så är jag sämre än sämst, måste ut och få lite bilder på vårblommor och barmark som vi har här nu, avis eller ? Veckorna med slask och drivor av sand har vi avverkat nu, längtar efter den försenade våren gör man ! Ser fram emot nästa Cliff-bild gör vi redan, valpbilder gör alla människor glada ! Förresten hade du fått till ett riktigt fint kort på söta Tuffa också !
Ha det bra och hoppas ni snart får barmark och vårblommor ni åxå ! Och ha en riktigt Glad Påsk ! (men vi ses väl på torsdag...på blåkulla med de andra häxorna hihi!)

http://www.bernertea.bloggagratis.se

 
Heléne

Heléne

30 mars 2010 07:49

Nog känner jag igen det där med nosen i backen inför löp, som sagt man kan bli galen på dem. Smilla tvärnitar och spjärnar emot om jag försöker få henne med mig innan hon nosat klart:/ Ja tänk att de alltid ska ha samma ben, lika hemma också, toksnören:=) Han är så söt Kliff och nog blir nosen svartare och svartare för varje vecka, hi hi blir nog bra det där:=)
Jätte fina bilder på både Kliff och Tuffa:-)
Kram och må så gott
Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

30 mars 2010 07:53

:) Haha, jo...löpkolan känner jag mycket väl till! Troya har äntligen gått ur löp, så nu "ser vi fram" emot skendräktigheten-NOT!!!
Han e verkligen söt, cliffen!! O Tuffa oxå såklart! :)

http://www.troya.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards