Tuffa

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

På begäran !!!

Av Camilla Anderholm - 22 mars 2010 18:27

Precis som rubriken lyder så är dom här bilderna på begäran   .

Någon har efterlyst lite bilder på Kliffen ... självklart så är det AC som tycker det är på sin plats med lite veckobilder ... och hon har ju helt rätt , det är roligt att kunna gå tillbaka och titta på dom då vovvarna har vuxit upp och blivit stora och man själv knappt kommer ihåg hur små dom faktiskt var .

Jag har i flera dagar sagt att jag ska lägga upp nya bilder på Kliff , men då jag lider av guldfiskminne   så har det så klart inte blivt gjort ....och så har Johan jobbat i princip från morgon till kväll så jag har inte haft någon som hjälpt mig och det är i princip helt omöjligt att fota en liten valp stående på ett bord då det dessutom ska bli bra bilder !!! .... så idag tog Fru Uppfeldt saken i egna händer ... hon tog bilen hit och hjälpte till med bilder .... men jag måste nog säga att det vart väl inte så lysande ändå   jag måste ge uppfödarna en STOR eloge då dom fotar sina valpar och lyckas få till fina kort ...

Hur gör ni ????

Men här kommer våra försök till ståbilder .

Kliff Ford 13 veckor .


Men hallå !!!!!!

              va pysslar ni med ????? 


Det är då väldigt mycket lättare att fota en liten kille som sitter .

   

Jag kan även berätta att han nu vid 13 veckor väger 12 ,6 kilo ..... det är jag nöjd med , en hund i den här storleken brukar väga ungefär lika mycket som dom är veckor ... det brukar vara en bra måttstock , naturligtvis så kan det vara lite mer eller lite mindre men på ett ungefär .

Kliff har ju alltid varit ganska liten hela tiden vilket inte var så konstigt med tanke på hans ilskna parasiter han gick och drog på och inte fick behålla maten .... men nu är dom pytt-sväck ( verkar det som ) magen verkar må bra fortfarande så jag tror att dom är borta  iallafall , nästa vecka ska jag ta nytt prov för att vara på den säkra sidan .

Så att han nu väger drygt 12 kilo är jag mer än nöjd med .... han har hämtat igen sig bra och mår toppen .

Matglad är han .... så fort jag går in i köket så hoppas och tror han att det ska bli käk .... det här är något jag även märker av ute   han äter allt då vi är ute .... pinnar , smågrus , löv .... you name it !!!!   .

Han lär väl få en mage av stål antar jag så mycket skit han stoppar i sig , det är ju helt omöjligt att hinna med att se allt han hittar .

Idag har vi tagit fram klickern också .... så nu ska vi börja träna lite smått ... idag har vi tränat kontakt .... dvs ... titta på matte innan man får varsegod till köttbullen , det var med blandat resultat ... jag är inte riktigt säker på att han hajjade vad jag var ute efter , men som sagt vi har ingen brådska .... lite då och då så blir det här nog bra .

Matte´s goproppar !


Nä ... det här går ju att sitta och knappa på tangenterna ....

kvartsfinalen Timrå-HV 71 börjar nu så vi avrundar här . 

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

22 mars 2010 20:32

Hallå!
hmmm.......om han hade stått mer rakt på bordet så hade det nog funkat bättre, nu kom det ju ett kylskåp i vägen för fotografen *asg*, nåja, vad gör väl det när man lyckats tvångsklämma fram en blogg hos frun ;0)
Och snart kommer det väl nya bilder för han fyller väl "vecka" på torsdagar?!
Goproppen, gissa om nån nosade intresserat när jag kom hem ;0)
Nu laddar vi för tredje perioden, hua, än är det inte klart, dom börjar svaja betänkligt i sluten på andra ........alla tummar knytes!
Kramen AC


http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bamse

22 mars 2010 20:46

Gokväll vilken härlig blogg och bilder.Härligt att han väger över 12 kg fast han har haft en elak parasit.Ha nu en fortsatt trevlig kväll.Många Bamse kramar

 
Anneli

Anneli

22 mars 2010 22:25

Hallå !!
Den här bloggen satt hårt inne ;)
Söta Kliffen är ännu sötare,och växer gör han så att det knakar :)
Tuffa ser ut att trivas finfint med sin lillebror fortfarande :)
Pussa på dem bägge två från mig.
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

23 mars 2010 15:37

Jag såg faktiskt en sennen valp som såg ut att vara lika gammal som Kliff i vårt centrum häromdagen!Då tänkte jag på er

http://www.troya.zoomin.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

23 mars 2010 15:39

Men vad konstigt...nu försvann ju hälften av vad jag skrivit...!
De gör sig ju inte lika fina på kort som de är i verkligheten, skulle det stå oxå!

http://www.troya.zoomin.se

 
Sara och Magnus

Sara och Magnus

23 mars 2010 22:26

Hejsan i stugan!
Oj vad fin han är era Kliff, men vilket h-vete ni har haft med magen. Tur att det verkar ordna upp sig och han går upp ivikt som han ska nu. Huvva vilka parasiter det finns. En riktigt snygg liten kille verkar det ju vara! Ska bli kul attse honom live i sommar. Och visst tar det några dagar/vecka innan tjejerna "tar till sig" den nya medlemmen...det märktes väl här också och även de tidigare vi tagit hem. Och så tydligt de kan visa med hela sig själv att usch och fy vad har ni gjort som tagit hem denna styggelse hihihi, för att sen bli de bästa vänner i världen!
Ha det bästa och krama om de fyrbenta från oss.
/Sara och Magnus.

http://www.wildbackens.se

 
Lena

Lena

24 mars 2010 11:41

Tack för att du tog dig tid, att prata med mig. Nu har man fått lite ny kundskaper. Lycka till.
Mvh Lena

http://www.bernwiks.se

 
Emelie

Emelie

25 mars 2010 13:06

Förstår inte heller hur dom där uppfödarna lyckas...;-o??? Tycker ni har lyckats riktigt bra ja! Härlig vikt på honom efter allt! Klart man är hungrig när parasiter ätit upp ens mat i halva ens liv!!!
Jag vet att ni hade en schäfer Fight men jag vet inte vad som hände honom??? Inte är det roligt när våra älsklingar inte mår bra. Man ser att nåt är fel men ibland är det svårt att veta vad!??
Kram på er! Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

26 mars 2010 08:43

Hallå!
Jaha! han är 13 veckor fortfarande? Vad har du fått tag på för typ av valp som inte blir äldre för varje vecka? En sån skulle jag oxå vilja ha, behändigt när dom inte växer i rasande takt ;0)
Jaha! du tänker så, det kommer en uppdatering senare idag, tänkte väl det!
kramen AC ;0)

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

carin o kelly

26 mars 2010 16:16

alltså jag blir galen så söt han är ,, fast jag håller ju med AnnCatrin,, jag skulle åxå vilja att kelly inte blir äldre ,,blir hon det tror du om jag inte fotograferar henne så ofta. ;O HAHHAHA
tack vara att timrå vann förr förra matchen så fick jag in lången,, hihi,, hejja hejja timrå,
ja du hinner med att blogga innan hockeyn börjar ,,se sååååå skyyyynde di nuuu
innan kliffen blir lastgammal hahhaa
kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards