Tuffa

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Camilla Anderholm - 13 mars 2010 20:04

Jag tror det är dags för några rader igen ... jag måste ju så klart dela med mig av nyheten att Kliff är mycket bättre i magen   och mår lillkillen bra så mår vi bra och jag är så glad så det kan ni inte tro .

Fina fasta korvar är det nu .... men jag ska erkänna att jag är lite orolig för då vi ska sluta med penicilinet ... men jag ska inte ta ut något elände nu i

förskott   utan nu koncentrerar vi oss på att han är pigg och glad och har ökat fint i vikt ... nu står vågen på 10 kilo , han har ökat ordentligt nu i veckan då han fått behålla maten ... ni skulle se honom då det är dags för mat ... går det inte fort nog så studsar han runt på golvet och det kan faktiskt komma ett litet voff också ... självklart så får han ingen mat då han gör så , utan då han är lugn och fin så blir maten serverad ... och då går det inte många sekunder förrän skålen är tom ...

AC vet vad jag pratar om   för i torsdags så var Aston med familj

" barnvakt " åt våra små telningar .....

Johan och jag skulle iväg på hockey så Tuffa och Kliff fick få vara med dom under tiden .

Då det vankades mat för vovvarna så var hon tvungen att stänga in sig och Tuffa i ett annat rum för Kliff slänger sig fram och kör ner nosen i Tuffa´s matskål då hans är slut ... och Tuffa är ju av typen som äter lite långsamare .

Men bara för att man är liten så är jag inte du , talade Kliff om då , för han satt visst och pep utan för dörren   det här är ju så ovanligt för mig att ha en hund som är så matglad .


Kramkalas hemma hos Aston !

Tuffa och Kliff .

  


Tydligen så hade mina vovvar bara haft ögon för sig själva .


Hallå!!!!!!   jag då .... ska inte jag få vara med ??

Aston försöker pocka på uppmärksamhet .


Men det var visst ingen som tog hänsyn till att han stod över Tuffa ... hon och Kliff var upptagen med att tugga på varandra .


  


Nähä ... då går väl jag och lägger mig då .

  


Får väl försöka tala dom lite till rätta att man måste släppa in alla i leken   .

Sen måste det väl ordas lite om vädret också ... vi har nu i veckan haft strålande väder , även om det blåst lite så har det varit sol vilket gjort att snön börjar smälta .... ME LIKE !!!   men tro nu inte att det snart är bart här i Sundsvall , för då tror ni helt fel .... vi har mycket kvar , men nog är det härligt att se att det krymper undan för undan .

Sen är det ju så mycket ljusare nu på eftermiddagarna också , och snart är det väl dags att ställa om klockan också , skönt !!!

   

I skrivande stund så är just nu Timrå i slutspel ... jag tror vi avrundar där så jag kan koncentrera mig på att titta .

Var ju bara tvungen att tala om att Kliff blivit bättre i magen .

Ha en fortsatt trevlig helg på er alla   

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards