Tuffa

Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Aston kommer på besök

Av Camilla Anderholm - 7 mars 2010 20:29

Vasaloppet är avklarat för i år ... kan för mitt liv inte förstå vad som driver människor till att åka på ett par brädlappar i nio mil .... men det är väl tur vi är olika för även om jag inte gillar att åka på längden själv så tycker jag det är roligt att titta på .

Men då det var avklarat så var det dags att åka iväg och försöka hitta lite nya badrumsprylar ... krokar och toalettpappers-hållare , nya handukar och lite annat smått och gott följde med hem , för nu är faktiskt våran toalett klar efter vattenskadan ... skönt !!!!  snacka om I-lands problem då man tycker det är jobbigt att måsta gå på nedervåningen för att gå på toa ... men som sagt nu är det klart .

Och det vart faktiskt bra , vitt kakel med svart mosaik i duschen och så svart golv med inslag av silverflagor .... top off the line som han sa på affären   .


Kliff har nu blivit 11 veckor och har nu för första gången gått i koppel .

Hm ... va ska det vara bra för ser han ut att tänka !!!!   han är jätteduktig att ha lös , men så kan vi ju inte ha det för all tid och evighet så även om vi inte kommer så väldigt långt då han är kopplad så får han ha det på sig iallafall några gånger om dagen då vi är ute , bara för träningens skull .

  

Han är då lustig iallafall , ju större hundar desto bättre tycks han tycka .

Vi har grannar här på gatan som har en liten risenschnauser kille som är en vecka yngre än Kliff , dom var ute samtidigt som vi nu i  helgen och kom förbi och hälsade på oss , usch och fy ... Kliff tyckte han var lite läskig ... nu var den här lilla valpen ganska tuff av sig och hoppade fram emot oss och det var kanske det som Kliffen inte riktigt gillade , men sen kom även han igång och dom busade en liten stund .

Däremot då han träffade på en stor Grand Danois så var det helt ok från första stund .... så öppenbarligen gillar Kliffen stora hundar lite bättre   .

Aston och matte AC och husse Björn kom förbi en kväll förra veckan för att hälsa på Kliff , och inte var Aston ett dugg läskig trots sin storlek .

Nu har matte AC varit lite rädd för att mötet mellan Aston och Kliff   .

Scenariot då Baloo träffar Mowgli ... ni vet då han lappar till Mowgli så han rullar iväg ... det är det hon har sett på sin näthinna *fniss* men inte då .

Aston var hur lugn som helst , nosade och insåg att det var en liten kille och då måste man vara försiktigt .

Hm ... vilken sort är du då ???

Tuffa däremot tyckte det var lite lajbans att få besök av favoriten ... och då menar jag inte Aston utan matte AC ... min hund smälter som smör i hennes sällskap , så hon gick igång på alla cylindrar ett tag .


Hurru lillkillen vart ska du då ??

   

Den dagen Aston får ett lite syskon så kommer han bli en stolt storebror ... för han gillar verkligen dom här som är av modellen mindre   yippieee tycker Aston ... vilken störtskön liten pryl .

Ja , det var några rader från mig igen ... nu ser jag fram emot en vecka med strålande sol så snön smälter fort som sjutton ...  även om det idag var långt ifrån strålande sol .... trodde inte mina ögon då jag tittade ut och insåg att det faktiskt regnade !!!! 

Men jag tycker mig ha hört att det är lovat vårväder nu i veckan så jag hoppas och tror på det .

      Bye Bye säger Tuffa .

  

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

7 mars 2010 22:55

hallå!
men vad trevligt med en blogg, det får bli skärpning på den punkten.......ta och stäng några caféer vetja! ;0)
ja Aston kommer att bli en alldeles förträfflig storebror om den dan kommer....den som lever får se!
Tuffa kan komma nån dag till veckan om hon vill, jag jobbar bara onsdag.
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

8 mars 2010 14:49

Hallå !
Efter några timmar i telefonen så kan man ju tro att man inte har mera att prata om men icke...inte i detta fallet ;)
Du ska vara glad du...här snöade det igår !! Regn hade varit mycket bättre...men det kom några stänk nyss, kände jag :)
Klart att lillKliffen gillar rejäla vovvar...berner ska det vara ;) *asg*
Hoppas på det bästa nu ;)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

carin o kelly

8 mars 2010 15:10

hihihi lille "grisen" gillar stora hundar han är då smart och söt :-)
ja du ,,farmen och cafe´t tar sin tid jag har lagt ner mitt cafe och håller på att disiplinera mig att inte farma som en galning,, attan så svårt det e man e fast ,,, gillar inte det ,allt annat blir ju åtsidosatt,, kelly behöver min tid ,,nu är hon knäppare än vanligt ,alldeles för understimulerad,, så skärpning på mig ,,,så om du inte får så många presener vet du varför,,,men jag ser att du inte varit så aktiv du heller ,,men dåååå du har vi lille giiisen,, ge han en stor puss på nosen nu ska jag tassaa in till maxen och company
kramkram

 
Heléne

Heléne

9 mars 2010 08:47

Hi hi, vad lustig han är som gillar stora hundar framför mindre, de är för lustiga ibland:=) Visst är det härligt att det börjar töa ute, som sagt våren är på väg, äääntligen;) Måste skvallra att troligtvis så ska vi ge oss iväg på utställning i slutet på april, men denna gång får husse springa runt i ringen, törs inte utmana ödet:=)
Hoppas att allt är bra och att Kliffs mage börjar ordna till sig, vi väntar på att de ska ringa från Strömsholm och ge oss en tid för genomlysning:/ Nu vill jag bara få allt det där undanstökat och få reda på vad det är för knas i svalget??
Må så gott och njut i slasket, för det kommer en härlig tid efter:=)
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

9 mars 2010 11:46

Det är ju bra att han har de egenskaperna att gilla större hundar...
Här är vårsolen framme o det droppar från taken-härligt!!! Hur är det med hans mage nu? Har det blivit nå bättre?
Önskar en trevlig vecka!!

http://www.troya.zoomin.se

 
Ingen bild

Bamse

10 mars 2010 20:06

Hej vilken härlig blogg med underbara bilder.Många Bamse kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards