Tuffa

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Camilla Anderholm - 2 mars 2010 18:13

En liten uppdatering kanske ??

Bloggarna haglar inte som ett späregn här inte !!! .... vilket man kanske skulle kunnat tro nu då vi har utökat familjen med lilla Kliff .

Men jag har haft tankarna på annat håll ett tag ...  Kliff är lite risig i magen och har varit det ett tag , så det är inte utan att man blir lite orolig , han är ju så liten och behöver all den mat han ska ha , men som det är nu så får han ett speciellt foder som ska vara skonsamt mog magen och det i sin tur gör att han inte riktgit går upp i vikt som han ska , varför ska det vara lätt någon gång ? men vi ska rida ut även den här stormen och snart är han nog på banan och bajsar fasta fiiiina korvar och då kommer jag att jubla .

  

Jag kan iallafall berätta att Tuffa har mjuknat upp ordentligt nu då det gäller Kliff   .

En sak som hon har börjat med är att faktiskt komma upp till mig och Kliff på morgonen .... den här killen vaknar på slaget 06.16 varje morgon ... lite kusligt är det , jag tittar alltid på klockan då jag kliver upp och ska gå ut med honom och det är samma tid precis varje morgon .

Tuffa är normalt väldigt morgontrött    hon har inga som helst bekymmer med att ligga och dra sig framåt tio-tiden ... det har hänt både en och två gånger att man faktiskt får väcka henne , någon måtta med sovandet får det väl ändå vara !!!  men nu kommer hon minsann fram på morgonkulan för att gosa med Kliffen .

Mycket gos blir det .

  

Han är verkligen en pärla lilla Kliffen , tänk om alla valpar vore som honom ... då skulle jag lätt kunna ha flera stycken   nä skämt och sido ... en räcker gott och väl , men han är väldig lättsam och behaglig , han följer mig i fotknölarna då vi är ute och lufsar runt ... viker han från mig och jag kallar på honom så kommer han som en kanonkula .

Det är inte jag van vid kan jag berätta ....

Fight han var ju som ett litet monster    ... och Tuffa hon gick sina egna vägar redan vid det här laget   fröken självständighet .

Så därför har vi inte använt något koppel på Kliff än ... jag vill spinna på det här med att han är så duktig då jag kallar på honom så länge som möjligt , men det är väl kanske dags att han får ha ett halsband på sig en stund varje dag , så han inte fryser till is då det är dags för att gå i koppel .


Och med den här supersöta lilla tassen avslutar vi för idag .

     



Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards