Tuffa

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Camilla Anderholm - 13 februari 2010 20:16


Ja , då har vi nästan averkat första dagen med Kliff , och det har gått hur bra som helst ... förutom att killen inte är så värst förtjust i mat    jag fattar inte varför just jag får såna hundar jämt ???

Jag ska försöka vara lite envis så han inte får för sig att det ska blandas i en massa godsaker , för egentligen så är det nog inge fel på aptiten ... rökt skinka glufsade han i sig med en väldans fart , så det är nog helt enkelt så att han är en finsmakare !!!

Men en rasande söt sådan .

Jag måste säga att han är otroligt duktig Kliff .... nu känner ju inte vi varandra än så man har liksom inte hunnit med att lära sig hans signaler då det är dags för kiss och bajs .... men det syns så tydligt då det är dags .... så inga olyckor har det blivit ännu .

Nu är det väl väldigt vanligt att man tycker dom små är så duktiga , men han är verkligen det ... ingen av dom tidigare hundarna har varit så tydliga med att visa vad dom vill , så det lovar gott inför rumsrenheten .

  

Sovit har han också gjort hela natten , han väckte mig vid sju snåret imorse och det får man väl säga är duktigt gjort ... kommer ju ihåg hur det var med Tuffa .... hon var som en klocka , varje natt mellan 3 och halv 4 skulle hon ut .... men tro nu inte att det var för att hon var nödig .... nä nä ... det skulle lekas !!!!

Så dom dumheterna slutade vi med efter ett tag och så sov hon också så gott hela natten .

Blink ...  blink ...

Här flörtas det .

Igår medans vi var ute och reste hela dagen så var Tuffan hos AC med familj , men AC i sin tur hade ordnat barnpassning åt Tuffa och Aston så det vart ett besök hos Anneli och gänget också .... vilket betyder ett randevou med bästisen Olga .

   Jag har fått så många bilder av Anneli så damerna tjusas och tjusas ...

Stackars Aston ignoreras totalt då damerna är i samma rum .

Nänä ... det är ingen ide´.... jag är upptagen ... säger Olga     

Och här måste Tricko har berättat något riktigt roligt ... för visst ser det ut som att Olga gapskrattar .

Och så snygga Maxen så klart .

Men nog känns det att man inte är van vid att ha smått runt benen ... jag känner mig ordentligt trött på ögonen och skulle jag lägga mig ner så somnade jag nog omedelbart .

Det var iallafall en liten uppdatering om Kliff orkar inte mer idag , som sagt det är jobbigt att vara småbarnsförälder .

     

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards