Tuffa

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Camilla Anderholm - 10 februari 2010 11:47

Jisses !!! .... gud så skönt det är att vara tillbaka på banan igen ... vaknade i lördagsmorse av en ordentlig flunsa och till råga på allt magsjuka i form av kräkningar   .... jag kan fasiken inte komma ihåg sist jag var sjuk ... har verkligen försökt komma ihåg men det är minst fyra år sedan .

 2006 skaffade vi Fight och efter honom har jag inte varit sjuk iallafall , så med det facit så var det väl kanske inte mer än rätt att jag också trillade dit .... men varför influensa och magsjuka samtidigt ... det hade väl kunnat räcka med det ena eller det andra   men eftersom jag tog båda sakerna nu så borde jag väl kunna vara frisk nu i åtminstone 8 år till då ??? .......japp det är taget !!! ......

Och vilken herrans tur att det kom nu och inte till helgen för som ni vet så ska vi ju äntligen få hämta hem honom .

Bilderna som ni får se i bloggen idag har inte jag tagit utan det är Åsa Thorsén som har http://www.behrenskennel.se/ som har varit snäll att mejla över bilderna till mig på Kliff och syster Klassic då hon var däroch hälsade på .

Hon tar riktigt fina kort så jag är så glad över dom , och som valpköpare så gör man ju nästan inget annat än sitter och tittar efter nya kort mest hela tiden.

Doremis Kliff Ford !

  

Visst är han väl vansinnigt söt , jag kan knappt fatta att han är vår .


Ja , syster Klassic går inte av för hackor hon heller .

  


Syskonbus !

Kliff som ligger överst .

  


Lite ledsamt är det faktiskt då man tänker efter att man ska dela på dom två nu om bara några dagar , men så är ju naturens gång ... och jag hoppas verkligen han ska trivas hos oss .

Hoho !!!

Släpp ut oss .

Jag har ju en liten mani på att köpa nya halsband och koppell i minut och parti ... något som jag har fått höra genom åren ... Johan tycker att det är väldans roligt att retas med just det , så han var då inte alls speciellt förvånad över att jag hade varit iväg igår och köpt ett halsband åt Kliff .... något som däremot förvånade honom var att jag inte hade köpt ett koppel också ... men lugn bara lugn ... det hinner jag . 

Det vart även en laddning med tuggben i smakerna bubbelgum och honung som är Tuffa´s favoriter , självklart så följde det ju med tuggben som passar en liten baby mun också  .

Idag skiner solen här i Sundsvall Tuffa och jag har precis släpat oss runt en promenad ... eller rättare sagt jag har släpat mig runt ... gud så orkeslös man blir,  det är ju ett helt företag att bara gå ut och gå med Tuffa , men nu är det bara att spotta i nävarna och kavla upp armbågarna för att röja undan här hemma , det har liksom kommit på efterkälken nu i några dagar .

Tar och avslutar med en blid på syskonen .

och återigen tack så mycket för bilderna Åsa !!!

Klassic Fin Ford till vänster .

 Kliff Ford till höger .

  

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards