Tuffa

Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Mycket snö nu

Av Camilla Anderholm - 1 februari 2010 19:20

Som om det inte räckte med snö    .... Imorse då jag slog upp mina blå så var det det första jag såg ... det snöade ... igen .... !!!!!! 

Helt allvarligt , det börjar bli riktigt löjligt mycket med snö nu .

Det finns snart ingen plats att lägga det man skottar längre , det verkar ju inte finnas någon ände på allt det vita som dalar ner från himlen .

Då tar jag hellre lite kyla nu , fast det har vi ju också iofs ... imorse då Tuffa och jag skulle gå ut så var det -23 grader och snöfall !!!!! 

Man kan ju tycka att det är för kallt för att det ska snöa vid dom tempraturerna .... men inte då .

   Till och med Tuffa har insett att det går bara inte att slänga sig ut i alla snödrivor som hon har gjort tidigare , speciellt då hon ska göra lilla programmet och  stora programmet   hon har envisats med att promt måsta gå ut i meterdjupsnö för att uträtta behoven , men som sagt till och med hon har insett att det går bara inte längre ... nu sätter hon sig så fint vid snökanterna precis så där som jag har velat att hon skulle göra hela tiden , så inget ont som inte har något gott med sig ;O) .

Eftersom det har kommit sådana mängder så har Tuffa inte heller kunnat vara ute på baksidan om dagarna , så i fredags så tog jag saken i egna händer och grävde en labyrint och Fröken Fröjd här på tomten .

Gissa om det var uppskattat !!!!  

Gud så hon har flygit runt i alla gångar , det tog ett bra tag att gräva och jobbigt som sjutton var det men då man ser hur roligt hon tycker det är så är det värt det .

  

Jag har småretats lite med AC om att nu då Tuffa har en labyrint att springa runt i så måste ju så klart Aston också få det    men det förnekade hon bestämt .

Däremot så hade hon en poäng i det hon sa ... ¨Det är tur du har grävt dom där gångarna för då Kliff kommer så vore det ju väldans tokigt om det första jag gör är att tappa bort han i all snö , eftersom han bara är en tvärhand hög än så länge    och det måste jag ju hålla med om , så idag har det skottats igen för att hålla gångarna öppen för nu är det inte lång tid kvar innan vi ska hämta han , elva dagar ... ja snart bara tio , för måndagen börjar ju lida mot sitt slut .


Och eftersom jag ska jobba på dagis hela veckan så kommer den här veckan att flyga fram och då är det bara några dagar kvar .

Vilket får mig genast att tänka på att nu är sköna sovmorgnar snart ett minne blott för ett tag framöver   .


 
 
Ingen bild

Bamse

1 februari 2010 20:37

Gokväll ja ni har en del snö.Vi har ju inte riktigt så mycket som ni men visst kommer det en del.Och tydligen så ska det komma in mer i morgon middag.Nu väntar vi med spänning på Kliff.Ha nu en riktigt trevlig kväll.Många Bamse kramar

 
AnnCatrin

AnnCatrin

1 februari 2010 22:14

Hallå!
ja ´ur led är vädret! skotta på du, snart kommer babyKliff och då blir det full rulle i djupsnön!
Hussen har faktiskt grävt några gångar, så så synd är det inte om Aston pastorn........... han ska minsann kravla runt i djupsnön och bygga stabila hasleder och styra upp den tåvida frambensställningen så att herr domare blir nöjd nu när vi blev medtvingad till en rasspecial...........om han tuggar mycket snö kanske det knappa saxbettet blir godkänt oxå ;0)
jaha, och när ska vi promenera då när du nu har blivit en sån där arbetare????
kramen AC
( Aston skickar nospussar till Tuffan )

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

1 februari 2010 22:55

Ja visst ere kul att se likheterna! Och jag har skrivit det i din blogg förr att Tuffa är så lik en kullsyster till min Tyra, alltså Rea! Och jag hittade den fina huvudbilden på pappa Bigge av en händelse när jag tittade på gårdagens bilder och likheten var verkligen slående! Vi har faktiskt ett riktigt "snöhål" här mitt på östgötaslätta. Men vi kommer nog inte riktigt upp i era mängder men nära nog ändå! Tur du gjort gångar, vilken tragedi om Kliffen skulle drunkna de första han gjorde :-o! Kommer tillbaka å spanar in den nye! Kram Emelie me halvsyrran

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Isabelle

1 februari 2010 23:54

Sicken braig och engagerad matte du är som gräver labyrinter som underhållning åt vovven :-D Maya är som Tuffa var innan.. hon går lååååångt bort i snö som räcker mig upp till knäna.. och lydig som man är så plockar man ju självklart upp.. även om det typ tar ett par minuter att kämpa sig fram till skiten :-D Tydligen så ligger höftkulorna för djupt in i sina hålor (?) för att bli godkända, men det kan ju vara skönt att veta nu så att de iallafall inte riskerar att hoppa ur led nu när det blir känguruhopp på alla promenader :-D Spännande med en liten Kliff (hunden Clifford är Tess favvisBolibompaprogram :-)) i antågande! Snart är han hos er!

 
Heléne

Heléne

2 februari 2010 07:59

Ja fy sjutton vad är det för väder:) Smart att gräva gångar, hemma har Nitro gjort gångarna själv till Smillas glädje, ser riktigt lustigt ut på baksidan:=) Förstår att ni längtar tills lille Kliff kommer, herregud han är ju söt som få, man blir alldleles förälskad i de små trollen:) Hoppas att det går bra på dagiset den här veckan och att det inte blir så kallt så det går att vara ute;)
Ha det gott
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
Sanna

Sanna

2 februari 2010 09:39

Hej! Såg din kommentar i Emelies blogg och visst är halvsystrarna lika. Bra med en snygg pappa att ärva sitt utseende och sina anlag ifrån. ;o) De tycks också dela samma intresse för snöröjning.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

2 februari 2010 13:10

Hallå!
Haha..ja det är rätt...håll gångarna skottade till lillKliffen. Här gör dom sina egna gångar ;)
Skönt ändå att du jobbar hela veckan...då går tiden fort :) Kan tro att nedräkningen har börjat för länge sen :)
Superhärliga bilder på Tuffa.
Kramkram Anneli (Olga hälsar till Tuffen - och till er förstås)

http://www.maximilian.panatet.se

 
Helena o Nila

Helena o Nila

3 februari 2010 11:50

Du har fått en Award av mig.. kolla in utmaningen i min blogg!

http://www.123minsida.se/Nila

 
Katarina m Tilja

Katarina m Tilja

3 februari 2010 20:36

Hej hallå - imponerad över din energi att skotta till Tuffa :-) Här hemma får Tilja fixa sina egna stigar...går åt mer energi då!! Superfina bilder du har, lite nyfiken på vilket program du jobbar i - precis såna "piffigheter" som jag vill kunna göra.

Lycka till nu då med "lille" Kliff, ska bli kul att följa er.

http://www.ridgeoneblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Kattie

3 februari 2010 21:32

Halloj Camilla!

Ja Du, det är ju helt sjukt med snö... Jag agerar plog framför Gus när vi är ute.

Nu längtar vi efter att lille Kliff ska komma hem, spännande!!

Ha det så gott/ Kramar i massor
// Kattie & Gus

 
Ingen bild

Marie o troya

5 februari 2010 07:56

Nu är det bara en vecka kvar....spänningen är olidlig? De där gångarna kan jag tänka att tuffa gillade skarpt! Så coola bilder-speciellt det när hon tittar upp ur snön...

Trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards