Tuffa

Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Låt mig presentera Doremis Kliff

Av Camilla Anderholm - 24 januari 2010 20:22

Jag tänkte ta och släppa en liten bomb så här på söndagskvällen    och berätta vad jag och Johan och jag har varit ute på för äventyr idag , en tur på ca 50 mil tur och retur uppåt i landet vart det iallafall och varenda mil var det värt ... börjar ni förstå vad vi varit ute på ???

Hur som helst så ringde klockan 7 och i normala fall är väl inte jag den som slänger benen över sängkanten och kliver upp utan att ha snozzat minst tre gånger ... men inte idag inte pigg som en mört var jag.

På med kaffe och fylla termosen och så några mackor som färdkostoch så  in med Tuffa i bilen som skulle vara hos Aston med familj över dagen .

Så vid 9 var vi på väg till Umeå för att möta Kliff för första gången    .

Så låt mig nu för fösta gången presentera Doremis Kliff Ford 5 veckor gammal.



Hur söt får man vara med sitt rosa tryne .


 Japp , vi ska bli med smått igen ... och jag längtar så tills vi ska åka och hämta hem honom , antingen blir det den 12 Februari eller den 13 Februari som vi hämtar det lilla underverket .

Sötnosen .


Systeryster .

Nu så här på kvällskvisten så känner jag mig ganska mör så det blir mest bilder på herrn , men den här bloggen hinner nog fyllas med våra öventyr tids nog skulle jag tro . Så tills att han kommer hem så får ni njuta av bilderna .


Nu ska jag samla intrycken från idag och titta lite till på bilderna som vi tagit .

     

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

24 januari 2010 21:39

SÖTNOSEN!!!! den kan väl inte bli mer rosa än så det lilla trynet ;0) .......men du vet vad jag sagt, du måste älska honom villkorslöst även med en rosa nos *asg*
Ska bli så spännade att träffa honom, kan knappt vänta men tre veckor går fort!
Aston har varit avsvimmad på altanen sen ni hämtade Tuffa...... jag kanske får lyfta in honom när det är dax att knoppa!
Kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Frida

24 januari 2010 21:45

men helledudanedå!

 
Katrine

Katrine

24 januari 2010 21:46

Lycka till

http://www.alnoitens.se

 
Stina och ligan

Stina och ligan

24 januari 2010 21:54

Sicket charmtroll ni varit och goat med!! Förstår att väntan kommer bli lite lång i ett par veckor nu...men vilken härlig "vinst" i slutet!!
Bernerkram!!

http://www.lundbackensdiamanter.se

 
Anneli

Anneli

24 januari 2010 22:23

Äntligen....som jag har längtat !!
Söta som socker är dom, bägge två. Coolt namn blev det också :)
Snacka om en riktigt fin "Alla hjärtans dags" present...lite förtidigt...men bara nån dag ;)
Ser verkligen fram emot att få träffa er nya Kliff Ford :)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Heléne

Heléne

25 januari 2010 10:33

Men guuuud vad spännande, vilken söt ROSA nos:=) Grattis i massor till er! Hur långt är det inte till mitten av februari när man väntar på något så gulligt. Underbart söt är han:)
Ha det gott och njut bilderna!
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
Ewa-Lena

Ewa-Lena

25 januari 2010 12:43

Åh vad snopen jag blev!!Först och främst är han bara för gullig! Det är inte det, men jag har hela tiden trott att det skulle bli en schäfer? Jag log åt det du skrev hos mig, att du hade en överraskning för jag trodde jag visste vad det var? Men ingen stjärna ska falla över Kliff, de är så söta era Berner, så jag förstår er? Undrar om Carin har något med det här att göra, såg att Johan varit in till henne och skrivit i gästboken före mig?
Ha det gott, tiden går fort!
Kramar!

http://majaomej.zoomin.se

 
Ingen bild

Bamse

25 januari 2010 16:22

Hej gud vad roligt och han är ju bara hur söt som helst.Väntar med spänning på att få följa denna lilla söting.Många Bamse kramar

 
Ingen bild

Sissi

25 januari 2010 18:58

Gud vilken rolig blogg idag....Hoppas allt är bra med er och kan tänka mig att är sjuka av längtan nu!!! Lycka till!!Kram från oss på Bernerstjärnan

 
Ingen bild

Kattie

25 januari 2010 19:52

Så underbart! Lilla sötnosen... Vilka fantstiska nyheter!!

Han är ju bara sååå söt..åså berner, är ju det bästa som finns!!! ( Oj, det var som att svära i kyrkan här hemma men vad fasen...)

Vilken lycka Camilla!
STORT GRATTIS!! Kramar från Kattie

 
Tina och  Tea

Tina och Tea

26 januari 2010 00:01

Oj, här händer det saker !!! Vad spännande med en ny familjemedlem ! Och vilken sötnos han var, och hans syster ! Nu förstår jag att dagarna kommer att släääääpa sig fram tills ni får styra bilen norrut igen ! Lycka till med lille Kliff Ford ! Då ser vi fram emot fler valpbilder, härligt !!!

http://www.bernertea.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

26 januari 2010 10:33

Meeeen vilka nyheter, kommer en liten bernerkille till Sundsvall o er snart...vad spännande! Längtar till jag får se honom "in real"

//Maria

http://hem.passagen.se/loveguns

 
Lena

Lena

26 januari 2010 15:13

Men... vilken liten goding, va spännande vi ser fram emot att få lära känna den lille mannen, så söt!!!!
Kram Lena

http://www.geneins.se

 
Pernilla o Bonzo

Pernilla o Bonzo

26 januari 2010 21:13

Men vilken liten goding!!
Söt som socker, ser fram emot mycket bilder i bloggen framöver!
Lycka till med den lille när det är dags!
Kram
Pernilla o Bonzo

http://bonzo.bloggplatsen.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

27 januari 2010 12:46

VAD ROLIGT!!! GRATTIS Han ser ju hur söt ut som helst...

Ps: ville du ha seraquin-tabletterna?

http://www.troya.zoomin.se

 
Farsan Freddy

Farsan Freddy

27 januari 2010 19:07

Men! Vad kul! En liten prins! Å inte vilken liten prins som helst, utan en av mina små-prinsar! Lycka till!! //Freddy Fräs å matten

http://www.finnbolefreddy.se

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

28 januari 2010 12:33

Åh, så underbart söt liten kille!.. såklart syrran oxå! Förstår att ni längtar till mitten av februari.
Ha det bra!!
Lotta & Bernergossarna

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Ingen bild

Johanna

28 januari 2010 16:17

Hej! Kikar in och ser hur det är med er! Ser att det händer grejer!:D Gud vilken sötis! Spännande med en liten valp igen! Hoppas det är bra med dig och Tuffa och att hon mår bra i armbågarna! Med mig är allt jättebra! Fabbe har varit nu hemma i Sundsvall hos Andree men på torsdag om exakt en vecka flyttar han neröver. Jag längtar så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Samtidigt som det ska bli jätteskönt att få ner honom äntligen kommer det nog också bli jobbigt att ta hand om honom själv. Men jag har så mycket tid över så det kommer nog gå jättebra!:) Ville kika in och se som sagt hur ni har det och skriva att jag inte glömt bort er, tänker på de tre musketörerna ganska ofta!:) Ha det så bra! Sköt om dig! kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards