Tuffa

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Camilla Anderholm - 19 januari 2010 21:02

Igår ringde dom från dagis och undrade om jag inte kunde jobba nu i veckan och eftersom Johan inte befinner sig i Norrland i dagarna två , så körde det ihop sig lite idag då jag hade långpass på dagis idag ...

Men som en räddande ängel kom AC och sa att det gick så bra att Tuffa var hos dom idag så det löste ju sig bra ändå . Och där hade det stundtals gått vilt till   då dom var ute på baksidan och flög över tomten i vild galopp , jag pratade med AC på förmiddan då hon försökte få sötnosarna att gå in ....

Men hallå !!!!!  säger Tuffa då !!! .... Jag är väl inte född igår heller .

För då hon hade kommit lagom nära altandörren så hade hon tvärnitat och rusat därifrån , och självklart är ju inte Aston sämre och hakar genast på Fröken Fröjd och han är i normala fall väldigt duktig på inkallning .... hm ... är det min tös som lär ut dumheter tro     ????

Ja det är nog så ... om jag ska vara ärlig ... hon lever stundtals i sin egen lilla värld och då spelar det ingen roll om man står och gapar halsen ur sig .


Varför får inte vi gå ut och leka med alla andra barn ???


Hurru ... släpp ut oss .

 

Men till slut så öppnade sig visst dörren igen och ja , bilderna talar väl sitt tydliga språk .


Ibland undrar jag vem som är galnast av dom här två .


 


Men även dom busigaste vovvarna behöver hämta igen andan ibland.  

      Och så var det den här saken med att lära ut dumheter ... Tuffa hade visst visat Aston hur man kan käka upp buskarna som finns på tomten , det hade han visst aldrig gjort förrut ... typiskt mitt lilla busfrö att lära ut såna saker .

 Men som jag förstod det så var Tuffan välkommen tillbaka på kollo om det skulle köra ihop sig någon annan gång , så hon var visst inte bara busig   och odygdig .

Om jag tittar på Tuffa så är hon väldigt nöjd och belåten över dagen , vi gick en sväng då vi kom hem , sen lite mat på det och efter det så har vi inte sett skymten av henne ... hon tittar riktigt djupt in i huvudet just nu , frågan är om jag får liv i henne något mer idag ... Jobbigt är det att ligga på topp .


Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards