Tuffa

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Tillbaka blick

Av Camilla Anderholm - 4 januari 2010 18:47

Då man tittar runt på bloggarna så här efter nyår så har dom flesta skrivit om året som gått , jag hade väl inte riktigt tänkt göra det  ... men så mycket kan jag ju säga att det hände en hel del roligt   .

Team Aston Martin som vi kallar oss *asg* har ju kuskat land och rike runt på olika utställningar i jakten på rosetterna , vansinnigt roligt har vi på våra resor det tror jag ni har förstått ni som läser bloggarna.

Det har kappkörts med ilsken gubbe i blå liten bil    vi har blivit lotsade in på kostigar med Annelie´s GPS ... för att inte tala om då AC helt sonika parkerade i en rondell *asg * .

Att våra resor brukar dra ut på tiden då det gäller att ta sig från punkt A till punkt B det är en detalj som man får räkna med ibland .


Bilderna är från 2009.


Men allt har ju inte varit frid och fröjd under föregende år , vi började ju året med en tuff och jobbig rehabliitering med Tuffa .

Det skulle böjas och masseras och kylas på benen , Johan bar henne upp och ner för trappen då hon skulle rastas och är man en stadig dam på 45 kilo så är det inte det lättaste ... Han tyckte det var väldans skönt då hon fick börja gå själv även om vi fick hjälpa till att avlasta henne då hon skulle gå i trappen .

  

Att hon vart en fena på att simma är väl kanske inte så konstigt med tanke på att mycket av rehabiliteringen gick ut på att simma .

Månaderna gick och till slut efter 6 månader så kunde Tuffa friskförklarades och då var lyckan total .... våran lilla pingla kunde få börja leva ett helt vanligt liv igen .

Men säg den lycka som varar för evigt ... Den 20 Juli är en dag jag aldrig kommer att glömma .

Efter 3 ½ år så orkade inte våran älskade Fight något mer .


 då vi började våran kamp med honom då han var 12 veckor gammal så trodde jag aldrig i min vildaste fantasi att en hund skulle behöva utstå så mycket som han gjorde ... det ena avlöste det andra och til slut fick vi ge upp .

Du fattas oss så otroligt mycket Bubbas !!!

Det var inte bara Johan , jag och Linus som saknade våran stora duktiga kille . Tuffa insåg efter ca 5 dagar att han var borta , borta på riktigt , helt plötsligt var hennes stora idol borta och skulle aldrig komma tillbaka .

  

Hon började då att tyna bort för oss , eftr 5 veckor var det nästan inget kvar av våran Tuffa ...   då kom Olga till oss som en räddande ängel och för det kommer jag alltid vara Olga tacksam och så klart Anneli och Henke som lånade ut Olga till oss under 5 veckor tror jag det vart .

Tuffa och Olga i blåbärsriset .

  

 Olga var rena rama lyckopillret för Tuffa som sakta men säkert kom tillbaka till livet igen , dom här två damerna gillar verkligen varandra .

Så var det höst och äntligen kom sennenträffarna igång igen i den här delen av landet också , vi var ett tappert gäng som samlades en gång i månaden under hösten ... vädret var varierande kan man ju säga ... sista gången var det riktigt surt och blött nu ser vi fram emot att få igång träffarna igen till våren .

Glatt Sennengäng.

Och hösten försvann i ett nafs och även om jag verkligen tvivlade på att vi skulle få en vit jul så hann det komma en hel massa snö innan julafton , till allas glädje ... efter en hel höst med regn och regn och åter regn så vart det genast mycket ljusare då snön kom ... och Tuffa som missade det mesta av all härlig snö ifjol hon tar igen det med råge nu istället , likt en plog far hon fram i snön .

Det är en fröjd att vara ute med henne då hon är så pigg och glad .

     Jaha det vart visst en tillbaka blick trots allt  , jag som inte alls hade planerat det .

Nu ska vi ta oss ann 2010 och jag hoppas att det kommer att bli ett spännande år , med många glada skratt i goda vänners lag .

Att nära och kära få vara frisk och ha hälsan .

Och kanske kanske .... kommer det en liten krabat till oss inom snar framtid ... den som lever får se .

 
 
Marie o Troya

Marie o Troya

4 januari 2010 21:35

Det har verkligen hänt mycket för er under förra året, både glädje o sorg har vi varit med o delat! Ser fram emot ett nytt år o nya äventyr här på sidan!!
Håller tummarna för att det blir ett riktigt fint år!

http://www.troya.zoomin.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

4 januari 2010 21:54

hallå!
,,,,vadå parkera i en rondell....... det var ju gubben idag det när jag hade dig på tråden.......... jag hade ju bara lite missflyt med dragläget *asg*....prisa den som uppfann automatlådan!
Ja ett blandat år för eran del men nu så kan det bara bli bättre....... undrar vem som är mest förväntansfull i väntans tider........ tror nästan det är jag ;0)
japp, ett riktigt roligt år ska vi ha, och det kommer vi att få oxå!
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

4 januari 2010 23:07

Nej...jag tror faktiskt att jag är mest uppspelt och spänd inför det som komma skall ;) Spännande :D

Du glömde det där med helljuset på vår senaste resa....du vet va jag menar va ?? *asg*

Vilken superrolig bild - den sista i bloggen...den lyckades du få till bra :)
Olga ska få börja simma på fredag...vill du hänga med ?Tänk att Anki kom ihåg henne :)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Heléne

Heléne

5 januari 2010 07:17

Tänk vad mycket man hinner med på ett år när man börjar tänka efter, nog har jag fått mig många härliga skratt då jag läst om era upptåg:) Glömmer inte bloggen om den gången när Tuffa rev trädgården *asg*, nog blir man lite avundsjuk på era härliga upptåg:=) Som sagt vi har med oss både glada och tråkiga minnen från 2009, "förstår" saknaden efter Fight, han fick lämna er alldeles på tok för tidigt! Glädjen över att Tuffa blev bra efter sin rehab måste vara 10 gånger större än att vinna på lotteri, härligt att hon blev bra till slut. Du gör mig väldigt nyfiken, när du skriver att det kanske kommer in till liten krabat i er familj, gud så spännande:-) Hoppas att ni får ett underbart och härligt år med många glada upptåg, kanske ses vi i någon utställningsring, men oss ser du nog utanför isåfall, törs inte utmana ödet;=) Ha en härlig start på det nya året, som vanligt bjuder du på härliga bilder:=)
Må så gott
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
Ewa-Lena

Ewa-Lena

5 januari 2010 11:17

Ja det var verkligen inte lite ni hunnit med under 2009? Förstår att det var jobbigt med Tuffas rehabilitering? För att inte tala om Fights bortgång? Men ni hade ju Tuffa kvar, och hon måste ju få känna er kärlek, även om hennes Idol var borta! Vilken toppenidé ni fick att låna Olga? Tänk att det gick så bra, var lite rädd att hon skulle sakna henne också, med det visade sig som tur var inte stämma?
Hoppas ert 2010 blir roligt med många bilfärder runt landet!
Ha en fin trettondagsafton!
Kramar!

http://majaomej.zoomin.se

 
Ingen bild

Bamse

5 januari 2010 19:06

Hej vilken underbar blogg med fina bilder.Jag tycker det är jätte kul att få ha följt er både i sorg och glädje.Nu hoppas jag att ni får ett bra 2010 och vem vet vi kanske träffas live någon gång.Många Bamse kramar

 
Ingen bild

Kattie

5 januari 2010 19:56

Camilla!

Jag glömmer aldrig inlägget i gästboken från dig, april-09.
Du goaste vän som skriver med en sån värme och medkänsla för det som hände min älskade Sam.
Tack för att du fanns med mig hela vägen.

Älskade fina Fight som fattas Er, såå fin.

Tuffa som har världens bästa matte och husse, blir bara sååå lycklig när jag ser henne i snön lekandes på sina hela ben.

Tack för att ni finns
// Varma kramar från Kattie

 
Ingen bild

Isabelle

6 januari 2010 10:37

Tycker om att läsa summeringar av året som gått, även om man helst hade velat undvika det som varit ledsamt. Men, nu är det nytt år som sagt och jag tror det kommer bli kanonbra! Du och AC får väl skaffa småknott samtidigt ;-) Det ska iallafall bli superkul att få fortsätta följa era äventyr och händelser i livet :-) Ha en god fortsättning! Kram från oss

 
Tina alldeles snart med sin Tea igen !

Tina alldeles snart med sin Tea igen !

8 januari 2010 14:14

Det har varit ett jobbigt år för er, skönt att det har funnits ljusglimtar och goda vänner som lättar upp humöret ! Vilken underbar berättelse hur Olga hjälpte Tuffa ur sorgen. Här hemma har det varit tomt och tyst alldeles för länge, men imorgon ska jag äntligen köra och hämta hem min Tea !!! Det låter spännande med era planer, det är ju som det är med berner, man blir lite beroende av dem och vill gärna ha mer än en, får väl se om jag oxå utökar min familj...

http://www.bernertea.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards