Tuffa

Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Ännu en tisdag

Av Camilla Anderholm - 8 december 2009 20:32

Bloggarna duggar då inte tätt för min del nu , det är då tur att man inte tillhör kategorin som får betalt för att plita ner några rader och hålla världen uppdaterad om vad som händer i ens liv ... jag skulle avskedas omedelbart skulle jag tro med min takt på bloggandet , men inspirationen infinner sig liksom inte det är ungefär detsamma med julkänslan , undrar när den behagar dyka upp ???

Förmodligen så har det nog med att göra att barnen inte längre är små och frågar omvartannat om det inte är dags att baka pepparkakor och pepparkakshus , eller om det är idag vi ska göra knäck och annat julgodis .

Nu är barnen stora och två av dom pyntar ju faktiskt sina hem själva också   jag tror att jag får jobba på julkänslan själv , om den ska infinna sig ...

Imorgonkväll är det faktiskt bakning på schemat och det kan hända att vi snidar ihop ett litet pepparkakehus också ;) .

Mitt photoshop har fått spunk ikväll ... Grrr .... Nu är man ju van att snida lite på bilderna så då blir jag lite putt då det hänger sig ;( .


Det börjar även att dra ihop sig för Stockholmsresan också , på lördag är det tänkt att vi ska fylla AC ´s bil till britsningsgränsen med madrasser och täcken och hund och gud vet vad mer .... och dra söderut för på söndag ska Aston äntra ringen för första gången på den stora utställningen i Älvsjö

( tror jag Anneli skrev i sin blogg att det hette ... jag har då ingen aning om vart det ligger ) vi har sådan tur att vi ska få knoppa hos någon som dom känner på lördagnatt så vi är utvilade och piggelina tills det är dags att äntra ringen ... eller åtminstone jag och Anneli kommer nog vara utvilade matte AC brukar ha lite svårt att sova då hennes busbulle ska ställas ut så antingen får vi väl försöka sjunga lite behagliga vaggvisor åt henne eller ta med kaveln och dra den hårt i huvudet på henne *asg*


Hur har det då gått efter min vaccinering ??? Jag har då inte märkt av någonting fick inte ont i armen ens , tänks så olika det kan slå på folk , man hör ju att en del blir jättedåliga med både feber och frossa en del får så ont i armen att dom knappt kan uthärda , så jag är glad åt att jag inte har märkt av något .

Och vädret !!!! ja , det kommenterar vi inget mer va ???? det är som det är .

Tjing tjing

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

9 december 2009 06:51

hallå!
jamän vad omtänksamt, du har en plan för hur jag ska kunna få sova oxå.......sen beror det på kvaliten på sångrösterna om jag föredrar vaggvisa eller en knock ;0)
......och ingen julstämning här heller....man vaknar varje morgon med ett "idag kanske?"....men icke.......gjorde iallafall ett pepparkakshus på jobbet igår och det gick väl hyfsat, vinner väl inget skönhetspris direkt *asg*
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Heléne

Heléne

9 december 2009 08:40

Ja du vart är julkänslan, inte lyser den vit på backen i alla fall:( Men den kanske kommer, vi får hoppas det:=) Gud vad jag är avundsjuk på er alla som ska ställa ut eller åka ner och titta till helgen, jag önskar att jag kunde det också, men jag får sikta in mig på nästa år istället, ja inte att ställa ut då men åka ner och titta;=) Som sagt två av Nitros syskon ska ställas ut så det hade varit kul, men men.. Men du är då en snäll kompis som kommit på ett sätt att få AnnCatrin att sova till helgen, blir spännande att höra viket av alternativen hon nappade på, hi hi:=) Jag får tillbringa helgen i köket istället, kanske det kan bli något litet bak också, det börjar dra ihop sig nu:)
Ha en skön fortsättning på veckan
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

9 december 2009 09:50

Synd jag inte är hemma lörd kväll, då hade ni ju kunnat stanna över här!! Men vill ni följa med på mörkerbevakning o grisa ner vovvarna ordentligt i skogen så är ni välkomna!!! :)

http://www.troya.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

9 december 2009 11:50

Hallå !
Det finns ingen julkänsla här i Hassela heller...tyvärr. Funderar på att baka lussebullar idag eller att ev ta svininfluensasprutan...eller kanske bägge delarna *asg* Vet inte hur jag ska göra med sprutan...om jag ska vänta med att ta den till veckan i stället...vill ju inte vara dålig när vi ska åka till stockholm (om jag nu blir dålig).

Vi ska nog få låna en brödkavel av Anna,så den behöver du inte packa ner iallafall *asg* Sångrösterna har vi ju med oss ändå ;) Mycket packning blir det :)
Ses på lördag :)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Tina tillfälligt utan Tea

Tina tillfälligt utan Tea

9 december 2009 14:40

Ja, julkänslan har svårt att få rot här också, är tveksamt om vi får något vitt på marken detta år....brukar inte vara så mycket i denna ändan av Sverige ! Stort lycka till inför helgens utställning i Stockholm, glöm inte att ta en runda bland butikerna, det är alltid skoj när man är på större utställningar !

http://www.bernertea.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bamse

9 december 2009 15:04

Hej hoppas att du snart hittar lite julstämmning.Vi har bakakt lite pepparkakor idag igen och så ska vi göra pepparkaks hus idag oxå.Lycka till i Stockholm i helgen oxå.Skönt att du inte kände av sprutan, vi kände heller inget här hemma.Ha nu en fortsatt trevlig kväll.Många Bamse kramar

 
Ingen bild

Kattie

11 december 2009 22:26

Hej vännen!

En hälsning från pingvinen..hi, hi..
Tänk att det är lucia i helgen... jösses vad dagarna ara rasar.

Ge Tuffa en nosouuuschhh från mig och Gus
Ha det så bra i Stor Stockholm

KRAMMMM Fr, Kattie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards