Tuffa

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Jobbig helg

Av Camilla Anderholm - 23 november 2009 22:59

Jisses vilken helg jag har haft .... den har inte inneburit något partajande som man kanske kan få för sig då jag skriver så , utan det har varit ryggläge precis hela tiden Rynkar på näsan .

Vaknade på lördagsmorgon av att jag helt enkelt inte kunder röra mig , ryggen var låst och någon hade slängt bort nyckeln !!! ... Och jag shade sett fram emot solen som äntligen visade sig ... så det var bara att bänka sig i soffan och där har jag legat .

Det var bland det värsta jag varit med om , det har ju hänt förrut men jag inbillar mig att det inte var lika jäkligt då ... Jag har ju problem med nacke och axlar speciellt den här tiden på året då vädret slår om och blir lite kallare , nu tycker jag inte det har varit så kallt så det borde bli så men förmodligen så har jag gått och spännt mig ute och då är det kört .

Sent på söndagkväll släppte det men då hade jag fått sån träningsvärk utav allt det onda så det vart inge bättre för det .

Och bara för att krydda på allt elände så var det dags att infinna sig hos tandläkaren imorse ... utdragen visdomstand !!!!!!!   Fy sjutton .... jag lovar er , jag är inte speciellt stor och kaxig då jag går över trösklarna hos tandläkaren Obestämd ändå är det en väldigt hemtrevlig miljö som dom har ordnat till ... det är verkligen fint och ser absolut inte ut som hos en tandläkare och dom är helt underbara , men det hjälps inte ... jag vet faktiskt inte hur jag tog mig dit om jag ska vara helt ärlig ... men nu är den förbaskade tanden utdragen och jag har faktiskt inte speciellt ont så här i efterhand , sist vart jag totalt utslagen och var tvungen att knapra Ibumetin så det stod ut genom öronen på mig , så jag känner mig oförsämt pigg just nu och framför allt väldigt glad åt att det nu är gjort så jag kan lämna det där bakom mig och förhoppningsvis slipper jag gå dit på väldigt länge nu .


  

Idag kom Tuffa´s PM till utställningen i helgen , det är endast 6 berner anmälda , 5 st har jag koll på så vem den 6:e är återstår att se .

Så nu blir det till att snygga till Fröken Fröjd tills på lördag så hon är tipp topp.

Det ska blir riktigt roligt att ställa Tuffa , även om vi farit land och rike på diverse utställningar så har ju inte Tuffa ställts så mycket , hela fjolåret försvann ju som i ett nafs då det bara var rehab som gällde sedan så har hon ju inte varit i bästa konditionen men nu är hon riktigt fin så jag ser fram emot helgen .

  

På fredag är det dags att ta upp simningen igen för våran Fröken Fröjd , undra just vad hon kommer att tycka om det , hon vart ju en riktig fena på att simma under förra vinter men som det vattendjur hon har blivit så kommer det säkert gå bra och inte nog med det så ska polarn Aston Pastorn med och simma han också ... och undra just hur det kommer att gå Tungan ute förmodligen alldeles lysande för den grabben hänger ju med på allt .

Oj oj ... nu har klockan dragit iväg igen , nu blir det en snabb kopp kaffe innan det är dags att krypa till kojs ... och jag lovar er ... inatt ska jag sova gott utan värk och utan tankar på tandläkare .


 
 
Heléne

Heléne

24 november 2009 08:20

Men usch, det lät inget vidare med ryggen, nacken och tanden, typiskt att det slog den enda dagen vi fick se solen också:( Hoppas att du fått sova inatt utan värk. Spännande med Tuffas utställning, ser fram emot många fina bilder från utställningen till helgen:) Härligt att komma igång med simningen igen, hon kommer säkert att tycka det är skoj, kul att Aston också kommer med, du får ta med kameran:=)
Må så gott och hoppas kroppen känns bättre.
Kram Heléne

http://smilla.zoomin.se

 
Ewa-Lena

Ewa-Lena

24 november 2009 08:54

Vilken helg du haft? Fy farao, att gå och spänna sig gör ju inte värken mindre, om man bara kunde slappna av? Jag kan ju göra dig glad och tala om att jag ska till tandläkaren i dag och göra färdig min rotfyllning? Vill du följa med?
Tuffa Bruden ska på utställning, är det andra gången? Hon kommer vara den finaste bruttan där, det lovar jag! Gud vad jag saknar dig på zoomin, nu har jag ingen morgonläsning längre? Du har frångått dina principer my lady, inga sena kvällsbloggar, iaf inga som jag ser!
Ha nu en fin tisdag och hoppas på bättring!
Kramar!

http://majaomej.zoomin.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

24 november 2009 10:02

hallå!
ja det är ingen fler tik iallafall för Aston har nr 4 ;0)
Vad bra att du stökat unda det där orosmolnet med tandläkaren!
Nästa gång ryggen låser sig så kommer Aston till undsättning........han hoppar upp och knäcker tillbaka den i rätt läge! *asg*
vi hörs på luren / AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Marie o Troya

Marie o Troya

24 november 2009 10:45

Hoppas du är bättre i din rygg nu då! Så det kan bli full fart i ringen med fröken fröjd-slår vad om att ni hamnar på prispallen!!!

Ha d gott o lycka till!

http://www.troya.zoomin.se

 
Ingen bild

Bamse

24 november 2009 20:33

Hej fy det lät inte alls kul med ryggen.Hoppas du är bättre nu.Tandläkaren är jag heller en älskare av jag bokar gärna om den två tre gånger innnan jag går dit.Ha nu en fortsatt trevlig kväll.Många Bamse kramar

 
Ingen bild

Isabelle

25 november 2009 02:10

Stackars dig som behöver dras med värken.. Tur att en del av det är botat och att resten försvinner kvickt den med. Hoppas du känner dig piggelin i helgen så att du orkar med alla strapatser :-) Jag längtar massor tills vi kan börja ställa ut och just nu känns det såå långt till januari :-) Det är så mycket man vill göra, men ibland sätts det käppar i hjulen så att man måste vänta ut tiden.. Men, nu är jag ganska så less på värk och skador så nu tycker jag det kan vara bra med det och så kan vi börja nya året helt skadefritt :-) Ser fram emot rapport från utställningen! Lycka till och ha det så skojsigt!

 
Mia o Zorro

Mia o Zorro

25 november 2009 13:35

Hej !! det var längesedan jag bloggande nu ,,du har visst en ny sida fint !! det är jobbigt detta med ryggen fyyy hoppas verkligen du är bättre nu ...o tänk när man har sådära dag ut o dag in i ryggen o fötter händer m,m,m, o ingen tror på en ska hålla på att slåss med fkassan fyf*n krya på dig nu i massor kram kram Mia o zorro

http://zorros.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

26 november 2009 22:13

Hallå !
Usch vilken skithelg du har haft,men det verkar som att det dåliga vädret har försvunnit...peppar peppar :)
Du skulle testa Back-on-track för nacke/axlar....värmer och gör gott ;)
Spännande med badet i morgon...ska bli kul att höra hur det gick för er...helst för pastorn...för Tuffa har ju varit med förr :)
I morgon blir det rekond för hundarna här ;) Ses på lördgs morgon.
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Anderholm - 6 mars 2014 18:54

  Bernerdalens Lord Calvert Calle. HD A ED O Foto: AC Uppfeldt.    Calle ...våran fartkula - tryckkokare -goseknopp- killen som älskar livet !!!!  detta är bara en väldigt liten beskrivning av våra jättebaby, för det är precis vad han ...

Av Camilla Anderholm - 2 december 2013 17:43


        Tänk att då man som mest behöver något så snubblar man över det, är det en slump eller sker det av en anledning?????   Johan hittade denna text idag ... Den träffade mig rakt in i hjärtat. Det gör fortfarande fruktansvärt ont ... d...

Av Camilla Anderholm - 12 november 2013 19:54

                        Det finns de som säger att .... Gud ger oss enbart så tunga bördor som vi orkar bära?????????????????   Till det har jag bara en fundering .... hur jäkla tunga axlar ska vi behöva gå runt med????  Vi ha...

Av Camilla Anderholm - 4 november 2013 14:15

Ni är många som på olika sätt har visat stöttning för Kliff nu då han har varit dålig. Några har varit insatta i allt elände, men det är många som funderat och undrat. Jag tänker inte gå in på några fördjupningar, här och nu, för det orkar jag inte. ...

Av Camilla Anderholm - 9 juni 2013 19:26

Ja, då bockar vi av ännu en vecka med lilltrollet, idag slog han matten med häpnad och sussade till klockan var 9 !!!!! .........vilket ställde allt på sin kant med den inplandrade sennenträffen. Innan vi hade varit ute och gjort morgontoalett, vil...

Presentation


Doremis Kliff Ford & Bernerdalens Lord Calvert.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Gästbok

RSS

Besöksstatistik

Betillys Charmiga Tuffa

                                               

Doremis Kliff Ford

                                                                         


Skapa flashcards